Створення мереж локальних бізнес-інкубаторів на базі молодіжних хабів
Статус
Учасник конкурсу
Проєкт подано
09 лютого 2023 року
Період реалізації проєкту
01 квітня 2023 - 30 листопада 2023
Номер проєкту
20230209-3758
Бюджет
600000 гривень
Опис проєкту
Пріоритетне завдання
1. Підвищення рівня компетентностей молоді з метою формування у молоді культури соціального підприємництва, стимулювання до відкриття власної справи.
Формат проведення проєкту
Проєкт
Показати повний опис
Мета програми
Підвищення рівня компетентності молоді на загальнодержавному рівні задля формування культури молодіжного та соціального підприємництва, яке спрямоване на задоволення нагальних потреб населення у воєнний та післявоєнний час.
Актуальність програми
Згідно з дослідженням “The Possibilistic” (https://thepossibilists.org/), сьогодні молоді підприємці з 137 країн світу не вмотивовані створювати бізнес заради власних потреб та бажань, їх мотивує мета покращити життя інших на глобальному та локальному рівнях. Це величезна зміна парадигми причини існування підприємств, яку світ проживає прямо зараз. Цю зміну здатні пришвидшити соціальні кризові фактори, які, на жаль, зараз є в суспільстві.
З початком війни в Україні спостерігається хвиля ініціатив, які покликані допомогти громадам. Часто вони існують як волонтерські або благодійні проєкти та мають обмежений ресурс. Інколи вони створюються в поєднанні з бізнесовими підходами і тоді - дають більш сталий ефект. Це явище має розповсюджене у світі та має назву — соціальне підприємництва.
Станом на кінець 2022р. тисячі українських підприємств зазначають, що перераховують відсоток від прибутку на підтримку армії, гуманітарних проєктів та просто - соціальних ініціатив. По суті, вони займаються соціальним підприємництвом, поєднуючи бізнес та велику допомогу суспільству.
Хотілося б, щоб ця тенденція не зникла, а стала нормою і після війни для чого ми пропонуємо створити локальні мережі бізнес інкубаторів в 9 областях України, де навчатимемо молодь від 16-35 основам соціального підприємництва.
Очікувані результати
Короткострокові
- розроблено програму навчальних курсів з соціального підприємництва з 18 тренінгів;
- учасники проєкту отримають готові візії та стратегії, бізнес моделі для власного бізнесу;
Показати повний опис
Довгострокові
- головою ГО «Кластер підприємців-ВПО» для подальшого користування учасниками розроблено“Дорожню мапу створення соціального підприємництва”;
- 5 учасників змогли подати власні проєкти і отримати грантові кошти на конкурсі “Дія. Бізнес” від держави (https://diia.gov.ua/services/grant-na-vlasnu-spravu) або від інших донорів, завдяки навчанню з написання грантових заявок та менторській підтримці.
Показати повний опис
Кількісні показники досягнення
- навчання пройшли не менш ніж 120 мешканців з 9 областей, серед яких буде не менше ніж 30 осіб зі статусом ВПО;
- проведено 9 ідеотонів (в кожній області) для надання зворотнього зв'язку спеціалістами і менторами щодо реалістичності ідей, які можливо реалізувати як соціальне підприємництво;
- 90 учасників створять і презентують ідеї власного соціального бізнесу на Форумі “Молодіжне та соціальне підприємництво - 2023” в місті Хмельницький, де 10 найкращих учасників зможуть отримати заохочувальні призи для реалізації своїх проєктів;
- для висвітлення діяльності за проєктом залучено засоби масової інформації, використані сторінки організації та сторінки партнерів у соціальних мережах; опубліковано: постів в соціальних мережах - не менше 40 публікацій; публікацій у ЗМІ - 10 шт.;
Показати повний опис
Якісні показники досягнення
- підвищення культури соціального підприємництва громад - на 15%;
обізнаність учасників проєкту (в тому числі ВПО) щодо інструментів для створення власної справи - на 20%;
- розуміння учасниками навчання фінансової бізнес-моделі соціального підприємництва та як її адаптувати до власної соціальної ідеї - на 60%;
- збільшення рівня вміння фінансових розрахунків започаткування власної справи - на 30%;
- до 50% від заявлених бізнес-ідей мають соціальний імпакт і можуть бути впроваджені учасниками в територіальних громади;
- 90 осіб (учасників навчання) обізнані щодо заповнення аплікаційних форм на грантові конкурси задля подання власних ідей для отримання фінансування.
Показати повний опис
Учасники програми
Захід
Набір учасників проєкту
Всього учасників (з них жінок)
120
(42)
осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
3
(1)
осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
20
(8)
осіб
Захід
Організація та проведення Круглого столу в кожному місці реалізації проєкту з запрошенням місцевих ЗМІ
Всього учасників (з них жінок)
120
(42)
осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
3
(1)
осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
20
(8)
осіб
Захід
Створення чату Telegram для спілкування учасників між собою та викладачами
Всього учасників (з них жінок)
120
(42)
осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
3
(1)
осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
20
(8)
осіб
Захід
Навчальний процес (лекції та воркшопи - 2 рази на тиждень)
Всього учасників (з них жінок)
120
(42)
осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
3
(1)
осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
20
(8)
осіб
Захід
Отримання менторської підтримки для підготовки проєктів після закінчення навчання
Всього учасників (з них жінок)
120
(42)
осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
3
(1)
осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
20
(8)
осіб
Захід
Участь в Ідеатоні (1 етап Форуму)
Всього учасників (з них жінок)
120
(42)
осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
3
(1)
осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
20
(8)
осіб
Захід
Участь в Форумі (2 етап)
Всього учасників (з них жінок)
90
(45)
осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
2
(1)
осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
15
(6)
осіб
Захід
Переможці Форуму
Всього учасників (з них жінок)
10
(5)
осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
2
(1)
осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
5
(3)
осіб
Завантажити ще
Цільова аудиторія програми
Цільова аудиторія проекту: представники молодь від 16 до 35 років:
- що бажає розпочати власну справу і цікавиться напрямком соціального бізнесу;
- підприємці-початківці;
- підприємці, з областей де проходять активні бойові дії, що релокували свій бізнес в Західні області України і бажають створювати нові сервіси в цих регіонах;
Області реалізації проєкту:
- Чернігів (Чернігівська область): ГО “Молодіжний Схід”; контактна особа: Дзерджинська Ольга;
- Львів (Львівська область): Інноваційний хаб ТОВ “Атілог”; контактна особа: Хвостенко Влад;
- Дніпро (Дніпропетровська область): Молодіжний центр міста Дніпро; контактна особа: Рафаель Кіжнер;
- Харків (Харківська область): Молодіжний центр м. Харків;
- Миколаїв (Миколаївська область): Молодіжний хаб "Yes i can"; контактна особа: Любченко О.В.;
- Полтава (Полтавська область): Хаб “Дія. Бізнес”; контактна особа: Гончаренко Альона;
- Хмельницький (Хмельницька область): “Заходи Хаб”; контактна особа: Рибак Єгор;
- Мукачево/Ужгород (Закарпатська область): ГО "3,5 відсотків"; контактна особа: Кріцак Юліан;
- Київ (Київська область): ГО “Молодіжна рада Маріуполя”; контактна особа: Аліна Козицька.
План реалізації програми
Етапи реалізації
Підготовчий етап
Завдання
Підготовка до реалізації проєкту
Опис заходів для здійснення етапу
- Визначення партнерів та укладання з ними Договорів;
- Набір команди проєкту та укладання з ними Договорів;
- Назначення керівників (координаторів проєктів) по областям;
- Актуалізація Програми навчання;
- Підготовка до навчального процесу;
- Налагодження комунікації з місцевими та регіональними ЗМІ в кожній області реалізації проєкту для подальшого інформування їх про інші етапи реалізації проєкту;
- Проведення опитування в областях реалізації проєкту, щоб виявити пріоритетні напрямки бізнесу для кожного регіону.
Строк реалізації етапу
01 квітня 2023
—
30 квітня 2023
Відповідальний виконавець
Давиденко Ю.С.
Куровська А.А.
Хвостенко В.С.
Етапи реалізації
Програма навчання
Завдання
Набір учасників та проведення навчальної програми
Опис заходів для здійснення етапу
-Анонс проєкту;
-Набір учасників проєкту;
-Організація та проведення Круглого столу в кожному місці реалізації проєкту з запрошенням місцевих ЗМІ
-Знайомство з менторами та викладачами;
-Створення чату Telegram для спілкування учасників між собою та викладачами;
-Навчальний процес (лекції та воркшопи - 2 рази на тиждень)
-Менторська підтримка для підготовки проєктів на Форумі.
Строк реалізації етапу
01 травня 2023
—
30 червня 2023
Відповідальний виконавець
Куровська А.А.
Давиденко Ю.С.
Хвостенко В.С.
Вєровська Д.О.
Етапи реалізації
Проведення Ідеатонів в кожному місті реалізації проєкту
(1-й етап Форуму)
Завдання
Організація та проведення Ідеатонів в містах реалізації проєкту.
Опис заходів для здійснення етапу
Ідеатон розраховано на 2 дні в рамках якого відбудеться спілкування між учасниками, менторінг, краш-тест ідей, відбір учасників для участі в Форумі.
Програма заходу:
Знайомство - 1-2 год
Презентація готових ідей
Другий день обговорення, коригування ідей і проєктів
Обрання проєктів для презентації на Форумі.
Строк реалізації етапу
12 червня 2023
—
31 серпня 2023
Відповідальний виконавець
Куровська А.А.
Давиденко Ю.С.
Хвостенко В.С.
Етапи реалізації
Підбиття підсумків навчання. Підготовка та організація Форуму
Завдання
Підбити підсумки навчання та розпочати підготовку до організації Форуму
Опис заходів для здійснення етапу
-Підготовка звітності після проведення навчання;
-Створення плану проведення Форуму;
-Закупівля білетів для учасників Форуму;
-Друк бейджів та сувенірної продукції для учасників;
Створення дизайну та друк сертифікатів про завершення навчання;
Строк реалізації етапу
01 вересня 2023
—
30 вересня 2023
Відповідальний виконавець
Куровська А.А.
Давиденко Ю.С.
Хвостенко В.С.
Рибак Є.А.
Вєровська Д.О.
Етапи реалізації
Проведення дводенного Форуму
(2-й етап)
Завдання
Провести Форум для 90 учасників навчання відібраних на Ідеатонах з кожного міста
Опис заходів для здійснення етапу
- Зустріч та поселення учасників;
- Трансфер учасників до місця проведення Форуму;
- Вступна частина;
- Виступи учасників Форуму;
- Заключний день Форуму, підбиття підсумків;
- Зйомка та монтування фінального відеоролику з результатами проєкту та найяскравішими моментами Форуму;
Строк реалізації етапу
19 жовтня 2023
—
20 жовтня 2023
Відповідальний виконавець
Куровська А.А.
Давиденко Ю.С.
Хвостенко В.С.
Рибак Є.А.
Вєровська Д.О.
Етапи реалізації
Завершення проєкту
Завдання
Підготовка звітності по проєкту
Опис заходів для здійснення етапу
Зведення звітності по проєкту;
Підготовка та публікація інфографіки з результатами проєкту;
Строк реалізації етапу
01 листопада 2023
—
30 листопада 2023
Відповідальний виконавець
Куровська А.А.
Завантажити ще
Способи інформування громадськості про хід та результати реалізації програми
Задля успішної реалізації проєкту та залучення учасників будемо використовувати просування в соціальних мережах та місцевих ЗМІ:
- В період реалізації проєкту планується писати матеріали для розміщення у місцевих, регіональних та всеукраїнських ЗМІ - не менше 10 публікацій за 8 місяців;
- Анонси тренінгів, фотозвіти, публікації з корисною інформацією, історії успіху публікуватимуться на власних сторінках організації в Instagram (https://www.instagram.com/zahody_mariupol/), Telegram (https://t.me/zahody) та Facebook (https://www.facebook.com/Zahodu) - не менше 40 публікацій за 8 місяців;
- Для комунікації учнів з тренерами, задля здійснення менторінгу та перевірки домашніх завдань, буде створено окремий чат в Telegram;
- Email-розсилка з корисною інформацією та для інформування про заходи учасникам проєкту;
- Шукатимемо та налагоджуватимемо зв’язок з інформаційними партнерами (органи місцевої влади, партнерські ГО, учбові заклади);
- Для більшого охоплення аудиторії будемо використовувати таргетовану рекламу в соціальних мережах - не менше 100000 охоплень за 8 місяців;
- Будуть розроблені афіші для постів на кожен захід/ тренінг, для їх висвітлення у соціальних мережах;
- Для підведення підсумків роботи, буде відзнято відеоролик про діяльність проєкту, з найяскравішими заходами (Ідеатон, Форум);
- Створення та публікація в соціальних мережах інфографіки з результатами проєкту;
- Проєкт передбачає створення та друк роздаткових матеріалів та поліграфічної продукції:
- Розробка, дизайн та друк робочих зошитів для підвищення ефективності засвоєння матеріалів лекцій, виконання домашніх завдань та самостійної роботи;
- Розробка дизайну та друк флаєрів для проєкту.
- Розробка дизайну та друк сертифікатів для учасників навчання.
Перспективи подальшого використання результатів виконання програми після завершення періоду фінансової підтримки за рахунок бюджетних коштів, можливі джерела фінансування та/або план використання організацією результатів реалізації програми
В подальшому географію реалізації проєкту плануємо збільшити: станом на 08.02.23 вже 41 хаб по всій Україні згідно до опитування у соцмережах - має бажання долучитися до мережі (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Y6HnLEMrxC62dI5KlzHzB5u5B2rc-3WldocYKdng6Gk/edit?resourcekey#gid=649508922)
Документи проекту
Простір електронних конкурсів працює в режимі дослідної експлуатації