Психологічні та арттерапевтичні заняття з нейрографіки "Лінії життя"
Статус
Учасник конкурсу
Проєкт подано
15 серпня 2025 року
Період реалізації проєкту
01 жовтня 2025 - 16 листопада 2025
Номер проєкту
20250812-7766
Бюджет
750850 гривень
Опис проєкту
Пріоритетне завдання
6. Надання послуг у сфері психосоціальної підтримки, психологічна допомога та розвиток культури піклування про ментальне здоров'я осіб з інвалідністю, зокрема, з числа ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України відповідно до вимог та принципів Всеукраїнської програми ментального здоров'я «Ти як?», поширення дієвих практик щодо їх психосоціальної підтримки, у тому числі з надавачами послуг із психічного здоров'я, що діють у межах реалізації Всеукраїнської програми ментального здоров'я «Ти як?».
Формат проведення проєкту
Проєкт
Показати повний опис
Мета програми
Сприяти психологічній підтримці та розвитку емоційної стійкості дітей з інвалідністю, дітей ветеранів та дітей внутрішньо переміщених осіб шляхом проведення арттерапевтичних занять з нейрографіки, а також підвищити компетентність педагогів у використанні цієї методики для подальшої роботи з учнями.
Актуальність програми
В умовах повномасштабної війни в Україні значно зросла кількість дітей, які переживають психологічні травми, підвищену тривожність та емоційне виснаження. Особливо вразливими є діти з інвалідністю, діти ветеранів та внутрішньо переміщені діти, адже вони нерідко мають додаткові стресові фактори, пов’язані з втратою близьких, вимушеним переселенням, порушенням звичного середовища.
Методика нейрографіки як сучасний інструмент арттерапії допомагає знижувати рівень психологічної напруги, розвивати креативність, відновлювати внутрішній баланс та формувати позитивне сприйняття власного майбутнього.
Навчання викладачів шкіл роботі з цією методикою забезпечить сталість проєкту та дозволить інтегрувати елементи арттерапії у навчальний процес, створюючи у школах більш безпечне та підтримувальне середовище для дітей.
Очікувані результати
Короткострокові
1. Опанування базових технік нейрографіки дітьми – 120 дітей (три групи по 40 осіб) пройдуть одноденні арттерапевтичні заняття, отримають досвід роботи з лініями, фігурами та кольорами для зниження стресу і самовираження.
2. Підвищення психологічної стійкості учасників – діти з інвалідністю, діти ветеранів та діти ВПО зможуть краще справлятися з емоційними викликами та навчаться методам саморегуляції.
3. Навчання викладачів шкіл – 50 педагогів Київської області пройдуть 4-денний семінар з нейрографіки, оволодіють навичками її використання у роботі з дітьми.
4. Створення та розповсюдження навчальних матеріалів – виготовлено навчальні посібники з нейрографіки, розповсюджені серед шкіл для подальшого використання у навчальному процесі.
Показати повний опис
Довгострокові
1. Стійке впровадження нейрографіки у шкільну практику – педагоги зможуть застосовувати методику у роботі з учнями, створюючи безпечне та підтримувальне освітнє середовище.
2. Покращення психоемоційного стану дітей – зниження рівня тривожності, розвиток емоційної стійкості та креативності у дітей з вразливих груп.
3. Формування мережі підтримки – взаємодія між педагогами, які пройшли навчання, сприятиме обміну досвідом та спільним проєктам у сфері психологічної допомоги.
4. Тривалий вплив на громаду – підвищення рівня обізнаності щодо сучасних методів психосоціальної підтримки та збереження ментального здоров’я серед дітей і педагогів у Київській області.
Показати повний опис
Кількісні показники досягнення
- 120 дітей (три групи по 40 осіб) пройдуть одноденніс арттерапевтичні заняття з нейрографіки.
- 50 викладачів пройдуть 4-денний семінар з нейрографіки.
100% учасників отримають доступ до навчальних матеріалів.
- Не менше 50% шкіл, представлених викладачами-учасниками, інтегрують елементи нейрографіки у роботу з учнями протягом 6 місяців після завершення проєкту.
- Виготовлено та розповсюджено 1000 примірників навчального посібника з нейрографіки.
Показати повний опис
Якісні показники досягнення
Підвищення рівня мотивації до творчої діяльності – не менше 80% дітей відзначать позитивні зміни у настрої та бажанні займатися творчістю.
Зменшення рівня емоційної напруги – за опитуванням учасників, не менше 70% повідомлять про покращення психологічного стану.
Зростання професійної компетентності педагогів – не менше 90% викладачів відзначать готовність використовувати нейрографіку у своїй роботі.
Поширення методики – після семінарів викладачі проведуть щонайменше одне заняття з елементами нейрографіки у своїх школах.
Вплив проєкту на жінок і чоловіків:
Жінки (переважна частка серед педагогів та частина учасниць серед дітей) отримають інструменти для зменшення стресу, розвитку творчих здібностей та підвищення впевненості у власних силах.
Чоловіки (як серед дітей, так і серед викладачів) зможуть розвивати емоційну виразність, креативність і навички роботи з емоціями, що часто є менш доступним через соціальні стереотипи.
Проєкт сприяє гендерній рівності у доступі до психологічної підтримки та арттерапії, оскільки всі учасники незалежно від статі отримують однакові можливості навчання і творчого розвитку.
Показати повний опис
Учасники програми
Захід
Психологічні та арттерапевтичні заняття з нейрографіки “Лінії життя”
Всього учасників (з них жінок)
170
(100)
осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
80
(50)
осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
80
(50)
осіб
Завантажити ще
Цільова аудиторія програми
1. Діти з інвалідністю:
* Вікова категорія: 7–17 років.
* Потреби: психологічна підтримка, розвиток емоційної стійкості, адаптація в соціумі, доступ до інклюзивних творчих методик.
2. Діти ветеранів:
* Вікова категорія: 7–17 років.
* Потреби: подолання емоційних наслідків війни, зниження тривожності, підтримка у формуванні позитивної самооцінки.
3. Діти внутрішньо переміщених осіб (ВПО):
* Вікова категорія: 7–17 років.
* Потреби: психологічна адаптація до нового середовища, зменшення стресу, інтеграція в нові колективи.
4. Викладачі шкіл Київської області:
* Кількість: 50 осіб.
* Потреби: отримання нових інструментів для роботи з дітьми, розвиток компетентностей у сфері арттерапії, інтеграція нейрографіки у навчальний процес.
Загальні характеристики аудиторії:
Географія: Київська область (місцеві жителі та ВПО).
Гендерний склад: дівчата і хлопці серед дітей; жінки і чоловіки серед педагогів.
Особливі потреби: адаптація навчальних матеріалів під різні рівні розвитку, забезпечення доступності простору для осіб з інвалідністю, психологічна безпека учасників.
План реалізації програми
Етапи реалізації
Організаційно - підготовчий етап
Завдання
Проведення підготовчих організаційних заходів для реалізації проєтка.
Опис заходів для здійснення етапу
Проведення переговорів з контрагентами щодо надання послуг (з надання у використання приміщення для проведення заходів проекту, харчування учасників, поліграфічні та друкарські послуги, транспортного обладнання для проведення проекту та ін.). Закупівлі канцтоварів, витратних матеріалів та інструментів для проведення тренінгів та семінарів. Ведення переговорів з тренерами проекту. Розробка анкети учасника та відбір учасників. Розробка матеріалів тренінгів та семінарів. Розробка матеріалів інформ. компанії тощо.
Строк реалізації етапу
01 жовтня 2025
—
12 жовтня 2025
Відповідальний виконавець
Зварич Маріанна - керівник ГО, Телеуця Валентина - керівник проєкту, Омельченко Юрій - комунікаційний менеджер проєкту, Кривенко Ганна - адміністратор проєкту, запрошені тренери прокєту.
Етапи реалізації
Основний етап (забезпечення проведення занять: тренінгів та семінарів)
Завдання
1. Тренінги з нейрографіки для дітей з інвалідністю, дітей ветеранів та дітей ВПО:
Завдання:
1. Ознайомити дітей з основами нейрографіки як арттерапевтичного інструменту для зниження стресу та розвитку креативності.
2. Створити безпечне та підтримувальне середовище для самовираження через малюнок.
3. Навчити базовим технікам нейрографіки для самостійного використання у подальшому.
2. Семінари з нейрографіки для викладачів шкіл Київської області**
Завдання:
1. Надати викладачам глибокі знання про метод нейрографіки та його використання у роботі з дітьми різних вікових груп.
2. Сформувати практичні навички проведення арттерапевтичних занять.
3. Підготувати педагогів до самостійного впровадження нейрографіки у навчальний процес.
Опис заходів для здійснення етапу
1. Тренінги з нейрографіки для дітей з інвалідністю, дітей ветеранів та дітей ВПО:
Опис заходів:
Вступна частина – інтерактивне знайомство з учасниками, створення дружньої атмосфери, пояснення мети тренінгу та основних принципів нейрографіки.
Теоретичний блок – доступна для дітей розповідь про те, що таке нейрографіка, як вона впливає на емоційний стан та розвиток творчого мислення.
Практичний блок* – поетапне виконання малюнка з використанням базових елементів (нейролінії, кола, поєднання форм), вправа «Лінії життя» для зняття напруги та підвищення внутрішньої гармонії.
Індивідуальна творча робота – створення власного арттерапевтичного малюнка під керівництвом тренера.
Обговорення та рефлексія – колективний перегляд робіт, обговорення емоцій і думок, що виникли під час малювання, підтримка позитивної самооцінки дітей.
Підсумок тренінгу – роздача матеріалів для самостійної практики вдома, поради щодо використання нейрографіки в повсякденному житті.
2. Семінари з нейрографіки для викладачів шкіл Київської області:
Опис заходів:
Вступна частина – знайомство учасників між собою, визначення очікувань від семінару, короткий огляд методу нейрографіки.
Теоретичний блок – детальний розгляд історії, принципів і психологічного підґрунтя нейрографіки, аналіз її ефективності у роботі з дітьми різних вікових категорій.
Практичний блок – виконання вправ із базовими елементами нейрографіки, створення арттерапевтичних композицій на теми «Зниження тривожності» та «Візуалізація мети».
Методичний блок – розробка адаптованих програм занять для різних цільових груп (діти з інвалідністю, діти ВПО, діти ветеранів), врахування інклюзивних підходів.
Групова робота – моделювання та проведення пробних уроків у міні-групах з подальшим аналізом та обговоренням.
Підсумковий етап – створення кожним учасником індивідуального плану інтеграції нейрографіки у навчальний процес своєї школи, обмін досвідом та рекомендаціями.
Завершення семінару – вручення навчальних посібників з нейрографіки, які допоможуть у подальшій роботі з дітьми.
Строк реалізації етапу
13 жовтня 2025
—
09 листопада 2025
Відповідальний виконавець
Зварич Маріанна - керівник ГО, Телеуця Валентина - керівник проєкту, Омельченко Юрій - комунікаційний менеджер проєкту, Кривенко Ганна - адміністратор проєкту, запрошені тренери з нейрографіки.
Етапи реалізації
Інформаційно-методичний етап
Завдання
Організація інформаційної кампанії проекту. Підготовка методичних інформаційних матеріалів.
Опис заходів для здійснення етапу
Розміщення інформації про підготовку та реалізацію заходів проекту на фб-сторінці організації-заявника та сторінках і сайтах організацій-партнерів. Висвітлення етапів реалізації проєкту в засобах масової інформації. Виготовлення (збір матеріалів, робота дизайнера, корегувальника, кольоропідбір, верстка, друк тощо) та розповсюдження (серед шкіл Київської області) інформаційного видання «Сучасні арт-терапевтичні технології". Розробка, виготовлення та розповсюдження серед учасників (викладачів) інформаційних матеріалів для практичних занять під час семінарів.
Строк реалізації етапу
01 жовтня 2025
—
16 листопада 2025
Відповідальний виконавець
Зварич Маріанна - керівник ГО, Телеуця Валентина - керівник проєкту, Омельченко Юрій - комунікаційний менеджер проєкту, Кривенко Ганна - адміністратор проєкту, запрошені тренери з нейрографіки.
Етапи реалізації
Завершальний етап
Завдання
Підведення підсумків, підготовка змістового та фінансового звітів, а також плану післядії проєкту.
Опис заходів для здійснення етапу
1. Проведення підсумкової зустрічі з командою проекту: * Обговорення досягнень, труднощів та успішних практик. * Збір пропозицій для покращення наступних проєктів. 2. Підготовка змістового (описового) звіту: * Опис проведених заходів, отриманих результатів, впливу на цільову аудиторію. * Відображення гендерного аспекту та інклюзивності. * Додаток фото- та відеоматеріалів, відгуків учасників. 3. Підготовка фінансового звіту: * Зведення витрат за всіма статтями бюджету. * Надання копій підтвердних документів. * Порівняння фактичних витрат із затвердженим кошторисом. 4. Розробка плану післядії (sustainability plan): * Визначення можливостей продовження або масштабування проєкту. * Формування пропозицій для залучення додаткового фінансування. * Запланування подальших зустрічей, виставок чи продажу виробів учасників.
Строк реалізації етапу
10 листопада 2025
—
16 листопада 2025
Відповідальний виконавець
Зварич Маріанна - керівник ГО, Телеуця Валентина - керівник проєкту, Омельченко Юрій - комунікаційний менеджер проєкту, Кривенко Ганна - адміністратор проєкту.
Завантажити ще
Способи інформування громадськості про хід та результати реалізації програми
Для інформування про стар , перебіг та фінальну презентацію проєкту заявник
планує залучити максимально можливу кількість комунікаційних каналів. При цьому
будуть використані наявні професійні знання та досвід у сфері створення й
просування електронної реклами. Заплановано застосування таких інструментів, як
офіційні вебсайти партнерських громадських організацій, сторінки у соціальних
мережах та рекламні кампанії в Instagram і Facebook. Додатково буде створено
окремий Telegram-канал для загальної комунікації та індивідуальна
Telegram-група навчальної групи викладачів. Також планується виготовлення та
розповсюдження інформаційного видання «Сучасні арт терапевтичні технології».
Перспективи подальшого використання результатів виконання програми після завершення періоду фінансової підтримки за рахунок бюджетних коштів, можливі джерела фінансування та/або план використання організацією результатів реалізації програми
Отриманий досвід та результати проєкту поширити серед громадськості. Після закінчення роботи проєкту буде продовжена плідна співпраця з державними та громадськими установами щодо реалізації поставлених завдань.
Документи проекту
Простір електронних конкурсів працює в режимі дослідної експлуатації