Сприяння розвитку інклюзивного середовища для ветеранів з інвалідністю в громадах їх проживання через створення та поширення документально фільму "Драйвери"
Статус
Припинено участь
Проєкт подано
21 липня 2024 року
Період реалізації проєкту
01 жовтня 2024 - 28 лютого 2025
Номер проєкту
20240721-5745
Бюджет
1363625 гривень
Опис проєкту
Пріоритетне завдання
Популяризація історії українського опору збройній агресії Російської Федерації проти України, а також інформації про подвиги ветеранів війни, проявлені під час захисту суверенітету, територіальної цілісності та недоторканності України
Формат проведення проєкту
Проєкт
Показати повний опис
Мета програми
Метою проєкту є висвітлити у суспільстві шлях реінтеграції ветеранів з інвалідністю, які мають травми опорно-рухового апарату та опанували навички кермування авто в проєкті “Драйвери”*, задля формування в їх громадах проживання інклюзивного середовища та сприяти впровадженню ними практик доступності сервісів. **Проєкт “Драйвери” впроваджується ГО Центр зайнятості Вільних людей за підтримки Українського ветеранського фонду та Ініціативного центру сприяння активності та розвитку громадського почину - ІСАР «Єднання», метою якого є реінтеграція ветеранів з інвалідністю, які мають травми опорно-рухового апарату, через опанування ними навичок водіння автотранспорту переобладнаного під ручне керування задля сприяння їх зайнятості та соціальної включеності в життя громад. Регіон реалізації - Вся Україна. Термін реалізації: 01.04.2024 - 31.03.2025.
Актуальність програми
Стратегічна діяльність ГО “ЦЗВЛ” полягає в сприянні соціальній адаптації та реінтеграції вразливих груп населення через допомогу в працевлаштуванні, перекваліфікації, розвитку бізнесу та самозайнятості, залученні їх до активної трудової діяльності. Даний проєкт направлений на підтримку ветеранів, що отримали інвалідність внаслідок поранень, ампутацію нижніх кінцівок, ураження спиного мозку тощо, що призвело до неможливості вільного пересування та влаштування на роботу. Особливо ця проблема актуальна для невеличких населених пунктів, де і так є складнощі з працевлаштуванням, відсутня налагоджена система громадського транспорту, а транспорт обладнаний для потреб осіб з інвалідністю відсутній взагалі. Не маючи змоги вільно пересуватись, ветерани з інвалідністю втрачають можливість обирати варіанти для зайнятості та професійного розвитку відповідно їх досвіду та навичкам (їх фізичний стан та місце проживання стають їх обмеженням), доступу до товарів та послуг, можливістю бути залученими до активного соціального життя. Зважаючи на продовження бойових дій та постійне зростання кількості ветеранів з інвалідністю, реалізація ініціатив, направлених актуалізувати в суспільстві важливість впровадження практики доступності є необхідною умовою для відновлення та їх включення на шляху до економічної активності. В той же час, враховуючі наявний дефіцит кадрів на ринку праці, що виник в результаті мобілізації до лав ЗСУ та міграції працездатного населення за межі України з 2022 року,
Очікувані результати
Короткострокові
Цільові громади підвищили обізнаність про проблеми реінтеграції ветеранів з інвалідністю. Герої фільму через власні історії підсвітили проблематику реінтеграції ветеранів з інвалідністю та можливі шляхи впровадження доступності в громадах.
Показати повний опис
Довгострокові
Поліпшення умов пересування ветеранів з інвалідністю в громадах їх проживання через впровадження ними інклюзивних заходів, що сприяє впровадженню в Україні національної стратегії зі створення безбар’єрного простору. Ветерани активніше стають “агентами змін” у сфері безбар’єрності на рівні своїх громад. Роботодавці створюють умови для працевлаштування ветеранів з інвалідністю, а також інших людей з інвалідністю, облаштовуючи доступне для роботи середовище. Підсвітивши варіативність переобладнання транспортних засобів для людей з інвалідністю сприятиме розширенню пропозиції на ринку сервісів адаптації авто до їх індивідуальних потреб.
Показати повний опис
Кількісні показники досягнення
Виготовлений документальний фільм за участі 3 учасників-ветеранів з інвалідністю проєкту “Драйвери” тривалістю 45 хв - 1 год 15 хв. Охоплення окремих рекламних роликів з фільму в соціальних мережах - 500 000. Проведено 3 покази в громадах проживання учасників фільму з обговоренням. Загальна кількість відвідувачів - 150.
Показати повний опис
Якісні показники досягнення
Фільм мотивує ветеранів з інвалідністю, а також інших людей з інвалідністю, ставати мобільними та активніше долучатися до соціально-професійної реінтеграції. Громади ініціюють заходи щодо покращення інклюзивної політики на місцевому рівні: звертаються за консультаціями до відповідних спеціалістів, розробляють проєкти та залучають зовнішнє фінансування для їх впровадження, відвідують спеціалізовані навчальні заходи даної теми задля підвищення компетентності в ній. Роботодавці краще розуміють можливості залучення ветеранів, і загалом людей з інвалідністю, до ринку праці.
Показати повний опис
Учасники програми
Захід
Зйомка фільму
Всього учасників (з них жінок)
3 (1) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
3 (1) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
0 (0) осіб
Захід
Поширення відеороликів у соц мережах
Всього учасників (з них жінок)
500000 (300000) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
0 (0) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
0 (0) осіб
Захід
Презентація фільму в громадах
Всього учасників (з них жінок)
150 (100) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
0 (0) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
0 (0) осіб
Завантажити ще
Цільова аудиторія програми
Прямою цільовою аудиторією є громади проживання учасників/ць проєкту “Драйвери” та загалом українське суспільство, підвищення обізнаності якого сприятиме залученню їх до впровадженні змін на рівні громад в ході створення безбар’єрного середовища. Опосередкована цільовою аудиторією проєкту є ветерани, які отримали інвалідність в результаті участі в бойових діях, зокрема: травми опорно-рухового апарату, ампутації кінцівок та інші види інвалідності встановлені медичною комісією.
План реалізації програми
Етапи реалізації
Виробництво фільму
Завдання
Відзняти відеоматеріал з учасниками для його подальшого монтажу
Опис заходів для здійснення етапу
Пошук та затвердження героїв фільму серед учасників проєкту “Драйвери”. Підписання з ними згоди на участь в відеозйомках та публічному поширенні відеотвору. Розробка сценарію, формування гайду для розмови з героями, плану зйомок та локацій. Фільмування історій ветеранів відповідно до визначеного плану. Відбір та попередній монтаж відзнятого матеріалу.
Строк реалізації етапу
01 жовтня 2024 — 31 грудня 2024
Відповідальний виконавець
Проєктний менеджер, режисер, оператор, режисер монтажу
Етапи реалізації
Постпродакшин фільму
Завдання
Змонтувати та підготувати до поширення фільм
Опис заходів для здійснення етапу
Робота з відзнятими матеріалом, побудова цілісної історії, що відобразить мету проєкту та впливатиме на очікувані результати. Робота зі звуком, підбір шумів, додавання музичного супроводу в разі необхідності. Корекція кольору відзнятого матеріалу. Написання субтитрів та титрів, створення дизайну для фільму.
Строк реалізації етапу
15 грудня 2024 — 31 січня 2025
Відповідальний виконавець
Проєктний менеджер, режисер, режисер монтажу, звукорежисер
Етапи реалізації
Створення коротких рекламних відеороликів для соц мереж
Завдання
Залучення потенційних глядачів, висвітлення проблематики проєкту через формат коротких відеороликів
Опис заходів для здійснення етапу
Пошук та виокремлення з масиву відеоматеріалу коротких сюжетів. Поширення їх в соціальних мережах, в тому числі через рекламу.
Строк реалізації етапу
15 листопада 2024 — 15 лютого 2025
Відповідальний виконавець
Проєктний менеджер, режисер, режисер монтажу
Етапи реалізації
Презентація фільму в цільових громадах
Завдання
Демонстрація фільму з метою висвітлення проблематики реінтеграції ветеранів з інвалідністю
Опис заходів для здійснення етапу
Проведення перемовин з громадами, організація на їх базі показу фільму. Промоція та залучення учасників до відвідування показу з числа жителів громад, представників місцевого самоврядування, роботодавців та ініціативних груп. Проведення спільного обговорення фільму після показу.
Строк реалізації етапу
15 лютого 2025 — 28 лютого 2025
Відповідальний виконавець
Проєктний менеджер
Завантажити ще
Способи інформування громадськості про хід та результати реалізації програми

Інформаційні ресурси організації: сайт, сторінка організації (18 405 підписників) та ветеранського проєкту “Воїну-гідна праця” (10 145 підписників) у фейсбуці; цільові - email, -Viber та -Telegram розсилки через власну базу контактів ветеранів по всій Україні, яка налічує понад 2500 контактів.  

 Інформаційні ресурси партнерів (сайти, соціальні мережі, профільні групи, спільноти, Viber групи). База партнерських організацій налічує близько 5000 контактів. 

Сьогодні організація активно співпрацює з такими загальнонаціональними ЗМІ:  




  • Друковані та Інтернет ЗМІ (газета “Дзеркало тижня”, газета “Голос України”, газета “День”, Інтернет-портали “Українська правда”, Forbes, NV, Цензор.net, “Новинарня”, ін.)  
  • Телеканали (Еспресо, 1+1, UA TV, 24 канал, 5 канал, Чорноморська ТРК, ZIK, Суспільне ТБ, Прямий).  
  • Радіостанції (“Громадське радіо”, “Радіо Свобода”, Армія FM, “Українське радіо”, радіо «Промінь»).  
Перспективи подальшого використання результатів виконання програми після завершення періоду фінансової підтримки за рахунок бюджетних коштів, можливі джерела фінансування та/або план використання організацією результатів реалізації програми
Стратегічно організація має на меті активізувати використання креативних інструментів як методів висвітлення соціальних проблем серед суспільства, доносити широкій громадськості важливість впровадження змін в місцях їх проживання та показувати базові прості кроки, які кожен громадян може роботи на своєму рівні. Документальні фільми один з таких інструментів, що безпосередньо працює емоційно, впливаючи на розуміння досвіду іншої людини та показує, які проблеми існують, що вони близько і відсторонитись від них не є рішенням. З іншої сторони, це дозволяє впливати на різні цільові аудиторії. Документальний фільм - це спосіб комунікації з суспільством, долучившись до перегляду якого люди матимуть можливість ніби прожити досвід іншої людини. Розробляючи даний проєкт, організація вже вбачає його частиною іншого проєкту “Драйвери”, який дозволяє показувати іншими шляхами проблеми ветеранів з інвалідністю, а організації досягати своїх цілей щодо допомоги бенефіціарам в процесі реінтеграції. Наразі розглядається пошук можливостей для постпродакшну фільму, тобто подачу окремого проєкту для його більш широкого показу, участі в фестивалях, показу в кінотеатрах або на стрімінгових платформах. Тобто за період виготовлення даного фільму, ГО ЦЗВЛ шукатиме можливості для фінансування подальшої його популяризації та промоції.
Документи проекту
Простір електронних конкурсів працює в режимі дослідної експлуатації
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Завантажити
Доступний тільки з Windows 10
Доступно для
  • Windows
6.5%
людей використовує
цей браузер
Apple Safari
Завантажити
Доступний тільки з macOS
Доступно для
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux