Молодіжна інформаційна акція «Національна протидія фейкам»
Статус
Учасник конкурсу
Проєкт подано
08 лютого 2023 року
Період реалізації проєкту
01 вересня 2023 - 30 листопада 2023
Номер проєкту
20230208-3698
Бюджет
618000 гривень
Опис проєкту
Пріоритетне завдання
2. Формування української громадянської ідентичності у населення на основі суспільно-державних (національних) цінностей (самобутність, воля, соборність, гідність).
Формат проведення проєкту
Проєкт
Показати повний опис
Мета програми
Висвітлення теми інформаційної безпеки, захисту від негативних впливів медіа, зовнішньої інформаційно-пропагандистської агресії мають особливе значення для молодих людей. Саме вони є найактивнішими користувачами веб-сайтів, блогів, соціальних мереж, через які часто поширюються неправдиві, упереджені, маніпулятивні повідомлення. Проект має дати базові знання у сфері медіа, ознайомити з розповсюдженими видами маніпуляцій і пропаганди, а також надати базові інструменти перевірки інформації, критичного мислення, як долучитись до українських інфовійськ, для боротьби з російською пропагандою.
Актуальність програми
Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Електронною павутиною користується кожен п'ятий українець. Розвиток сучасної глобальної мережі Інтернет дав поштовх у розвитку різного виду страхів для дітей та їхніх батьків. І треба не забувати про інформаційну війну, війна інформації на сьогодні стала одним з найнебезпечніших видів зброї. Користуватися компроматами, виливанням бруду, підкиданням неправдивої інформації, намагання за допомогою інформації ввести в оману стало для багатьох сенсом життя. Інформація має вплив на маси, тобто за умови вдалого маніпулювання свідомістю мас можна досягти практично будь-якої мети: знищити опонента, прибрати з дороги конкурентів чи розпалити війну, як це було з Іраком та наразі це призвело до замилювання очей - війни в України російською пропагандою. В наш час Інтернет та інформація відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет. Сьогодні Інтернетом користується понад чверть населення земної кулі – 1,9 млрд. людей. Середній рівень Інтернет-проникнення у світі наближається до 30%, а в розвинених європейських країнах цей показник досягає 70%. В Україні ця цифра становить 10-12 млн. осіб – близько чверті населення країни. Інформаційна війна – це атака інформаційної функції, незалежно від засобів, які застосовуються. У веденні стратегічних інформаційних війн застосовується специфічна зброя. Ця зброя не наносить фізичної шкоди, але може призвести до справжньої війни.
Очікувані результати
Короткострокові
Сформовано в учасників (300 активних учасників і 3000 охоплених) української громадянської ідентичності, розуміння важливості ведення інфовійни. навчено молодь правильно обробляти інформацію, розрізняти фейки та правду, боротися з пропагандою; надано знання як здатність до медіатворчості для компетентного і здорового особистісного самовираження, реалізації життєвих завдань, покращення якості міжособової комунікації та приязності соціального середовища, мережі стосунків у значущих для особистості реальних спільнотах.
Показати повний опис
Довгострокові
Сформовано медіаімунітет як спроможність протистояти агресивному медіасередовищу та зберігати відчуття психологічного благополуччя при споживанні медіапродукції, що передбачає медіаобізнаність, уміння обирати потрібну інформацію, оминати інформаційне «сміття», захищатися від потенційно шкідливої інформації з урахуванням прямих і прихованих впливів у мережі Інтернет, а також в інших системах медіа. Навчено мінімум 150 осіб активної молоді з числа громадських організацій і навчальних закладів, яка буде поширювати надані знання серед молоді. Сформовано навички для роботи в інфовійськах для підтримки української армії під час повномасштабного вторгнення рф на територію України.
Показати повний опис
Кількісні показники досягнення
Проектом охоплено 300 активних учасників і 3000 молодих людей.
Показати повний опис
Якісні показники досягнення
Після реалізаціїї проекту молодь навчилась правильної поведніки в інфополі, має змогу розрізнити фейки від правди, та як не бути жертвою пропаганди. Молодь навчилась боротися з пропагандою в інфовійськах та підтримувати інформаційний фронт під час повномасштабного вторгнення рф на територію України.
Показати повний опис
Учасники програми
Захід
Молодіжна інформаційна акція «Національна протидія фейкам»
Всього учасників (з них жінок)
300 (150) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
0 (0) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
100 (50) осіб
Завантажити ще
Цільова аудиторія програми
Молодь, віком від 14 до 35 років з 15 регіонів України, (в т.ч. учні старших класів середніх закладів освіти та студенти вищих навчальних закладів; молодь зі статусом внутрішньо переміщеної особи), яка приймає активну участь у суспільному житті країни (керівники/засновники, інші представники молодіжних громадських організацій, лідери студентських спілок) – 300 активних учасників, 3000 учасників охоплених програмою, завдяки розповсюдженню брошури «Інформаційна війна в Україні».
План реалізації програми
Етапи реалізації
Інформаційний та підготовчий етапи
Завдання
Проінформувати громадськість про початок проекту
Опис заходів для здійснення етапу
Створення творчої групи для проведення організаційного етапу програмно-цільового проекту. Проведення інформаційної кампанії. Пошук місць проживання та місць харчування на території проведення семінарів. Проведення моніторингу відповідності цін та якості. Підписання угод з постачальниками послуг. Збір групи. Придбання витратних матеріалів.
Строк реалізації етапу
01 вересня 2023 — 30 вересня 2023
Відповідальний виконавець
Ковальський Є.М.
Етапи реалізації
Основний – формувальний етап
Завдання
Організація та проведення проекту
Опис заходів для здійснення етапу
Проведення п’яти семінарів по 60 активних учасників в м. Одеса, в м. Харків, м. Ужгород, м. Буча, та м.Рівне. На семінарах окреслені основні тематичні блоки: інформація і мас-медіа (зокрема, свідоме медіаспоживання, вплив інформації, процес відбору новин), маніпуляція і боротьба (пропаганда, фейк як різновид інформаційної маніпуляції), Інфовійна сьогодення ( як молодь може допомогти армії в скорішій перемозі) мова ненависті (прийом дегуманізації, стереотипи, упередження). Під час занять учасники будуть виконувати різні практичні завдання – складати своє особисте медіаполе, шукати різні типи маніпуляцій у ЗМІ, обробляти російську пропаганду, вивчати способи нав’язування пропаганди з психологічної сторони, вивчати способи перевірки інформації, розглядати «класичні» зразки пропаганди тощо.
Строк реалізації етапу
01 жовтня 2023 — 01 листопада 2023
Відповідальний виконавець
Ковальський Є.М.
Етапи реалізації
Аналіз результатів реалізації програми
Завдання
Підвести підсумки проекту
Опис заходів для здійснення етапу
Друк та розповсюдження інформаційної брошури «Інформаційна війна в Україні». Підписання актів та підготовка звітного пакету. Підведення підсумків реалізації програми.
Строк реалізації етапу
01 листопада 2023 — 30 листопада 2023
Відповідальний виконавець
Ковальський Є.М.
Завантажити ще
Способи інформування громадськості про хід та результати реалізації програми

Інформування громадськості про хід та результати реалізації проекту буде здійснюватися:

інформуванням у місцевих ЗМІ (статті, інтерв’ю, прес-конференції, піар-підтримка представниками цільових груп).

 розміщенням інформації про захід у соціальних мережах.

інформування громадських організацій

інформуванням про проведення заходу обласними державними (військовими) адміністраціями України.

 розповсюдження інформаційних матеріалів.

Документи проекту
Простір електронних конкурсів працює в режимі дослідної експлуатації
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Завантажити
Доступний тільки з Windows 10
Доступно для
  • Windows
6.5%
людей використовує
цей браузер
Apple Safari
Завантажити
Доступний тільки з macOS
Доступно для
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux