Активуйся: як громадський активізм рухає новітню історію України
Статус
Учасник конкурсу
Проєкт подано
28 січня 2025 року
Період реалізації проєкту
01 квітня 2025 - 30 листопада 2025
Номер проєкту
20250128-7036
Бюджет
490750 гривень
Опис проєкту
Пріоритетне завдання
Формування української громадянської ідентичності у населення на основі суспільно-державних (національних) цінностей
Формат проведення проєкту
Проєкт
Показати повний опис
Мета програми
Через особисті історії громадських діячів різних сфер та історичних періодів, подані у форматі яскравих соцмережевих відео, підвищити обізнаність підлітків із явищем громадського активізму та його важливою роллю у новітній історії України
Актуальність програми
Громадський активізм та волонтерський рух є одними з ключових феноменів сучасної України, що стали визначальними для її історії, особливо після Революції Гідності, початку війни у 2014 році та повномасштабного вторгнення Росії у 2022 році. Формування громадянського суспільства – ключова складова незалежної України, а волонтерський рух є його рушійною силою. Проте більшість сучасних підлітків мало знає про витоки цього руху та ключові події, що вплинули на становлення активного громадянського суспільства. Ці історичні моменти, як-от Революція на граніті, акція «Україна без Кучми», Помаранчева революція та інші, залишаються поза фокусом молоді, оскільки сталися до їхнього народження. Це ж стосується обізнаності про події Революції гідності та початок російської агресії, які припали на їхній дошкільний або ранній шкільний вік. Статистика свідчить про високу мотивацію підлітків залишатися в Україні та розбудовувати її майбутнє. Але для цього їм потрібно розуміти, як громадянське суспільство формувалося та які події сприяли його становленню. Наш проєкт допоможе заповнити цю інформаційну прогалину завдяки інтерактивному формату анімаційних роликів, які будуть комбінуватися з фрагментами розповідей очевидців і активних учасників цих подій.
Очікувані результати
Короткострокові
Створено та опубліковано 10 анімаційних роликів, що поєднують інтерв’ю, начитку та графіку. Досягнуто охоплення 200 тисяч переглядів у соціальних мережах Instagram і TikTok. Підвищено обізнаність підлітків про історичні події, що сприяли формуванню громадянського суспільства в Україні. Контент було поширено у 20-30 школах та молодіжних центрах, де він став основою для обговорення волонтерського руху та громадянського активізму серед молоді.
Показати повний опис
Довгострокові
Налагоджено співпрацю з освітніми установами, молодіжними організаціями та тематичними медіа, які підтримали поширення матеріалів. Відеоролики інтегруються у шкільні програми, стаючи інструментом для навчання та дискусій про історію та суспільні процеси. Контент допомагає підліткам усвідомити власну роль у майбутньому України, що сприяє зміцненню патріотизму та національної самобутності. Створений контент залишається доступним у мережі, продовжуючи охоплювати нову аудиторію, зокрема молодь, яка цікавиться історією та соціальною активністю. Створений контент викликав активну участь підлітків у дискусіях та обговореннях, що сприяло створенню спільноти однодумців у соціальних мережах.
Показати повний опис
Кількісні показники досягнення
10 анімаційних відеороликів тривалістю 1-3 хвилини кожен. Середній показник для одного ролика - 15-20 тисяч переглядів. Загальне охоплення контенту - 200 тисяч людей (разом із рекламою та органічними переглядами). Серія контенту отримала 5-10 тисяч лайків, коментарів і збережень на всіх платформах. Відеоролики розповсюджено у 20-30 школах чи молодіжних центрах. Здійснено 5 інформаційних публікацій у тематичних медіа чи блогах.
Показати повний опис
Якісні показники досягнення
Зростає зацікавленість молоді у волонтерстві та соціальних ініціативах, що позитивно впливає на розвиток волонтерської культури в Україні. Підлітки краще розуміють значення громадянського суспільства та його витоків в Україні, що сприяє розвитку активної громадянської позиції у майбутньому. Молодь стає менш вразливою до пропаганди, завдяки розширенню знань про історичні події, які формували незалежну та демократичну Україну.
Показати повний опис
Учасники програми
Захід
Публікація серії відеороликів у соціальних мережах
Всього учасників (з них жінок)
20 (15) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
0 (0) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
0 (0) осіб
Завантажити ще
Цільова аудиторія програми
Цільова аудиторія програми – це підлітки віком 14-17 років, які активно проводять час у соціальних мережах, зокрема в Instagram та TikTok. Саме ці платформи є основними джерелами інформації, спілкування та розваг для сучасної молоді. За даними дослідження UNICEF: - 44,7% підлітків у робочі (навчальні) дні проводять у соціальних мережах 4 години та більше, причому: - 34,1% хлопців; - 54,6% дівчат. Ці показники свідчать про те, що соціальні мережі є ключовим каналом комунікації для молодого покоління, і саме через них можна ефективно поширювати важливу інформацію. Програма орієнтована на підлітків, які: - Активно використовують Instagram та TikTok як джерела новин і натхнення. - Виявляють інтерес до інтерактивного, динамічного контенту. - Шукають зрозумілу та доступну інформацію про роль молоді у формуванні майбутнього країни. Контент програми буде адаптований під їхні уподобання та потреби: короткі відеоролики з анімацією, уривками інтерв’ю, супроводжені текстовими поясненнями або начиткою. Такий формат забезпечить легкість сприйняття, залучення уваги та можливість донести глибокі й важливі ідеї через популярні платформи. Ця аудиторія є надзвичайно важливою, адже саме ці підлітки в майбутньому стануть активними учасниками громадянського суспільства та визначатимуть шлях розвитку України.
План реалізації програми
Етапи реалізації
Підготовчий
Завдання
Фіналізувати загальну концепцію проєкту
Опис заходів для здійснення етапу
Конкретизація та фіналізація концепції проєкту, робота з колекцією архіву для підготовки переліку ключових тем і героїв_їнь, налагодження роботи з партнерами проєкту
Строк реалізації етапу
01 квітня 2025 — 30 квітня 2025
Відповідальний виконавець
Довгань Світлана, редакторка архіву, Семенчук Григорій, проєктний менеджер
Етапи реалізації
Виробництво і публікація 1-5 відеороликів
Завдання
Створити та поширити 5 анімаційних роликів (з прямою мовою свідків_чинь історичних подій), які висвітлюють різноманіття громадянського активізму в новітній історії України
Опис заходів для здійснення етапу
Підбір уривків з інтерв’ю, дослідження вужчих тем і написання сценаріїв для перших 5-ти відео. Візуальне та аудіальне виробництво відеороликів, яке включає монтаж, створення анімації та звукового супроводу, субтитрування). Поширення та просування опублікованих матеріалів у соціальних мережах.
Строк реалізації етапу
01 травня 2025 — 15 липня 2025
Відповідальний виконавець
Вікторія Солов'юк, комунікаційна менеджерка проєкту, Світлана Довгань, редакторка архіву
Етапи реалізації
Виробництво і публікація відеороликів 5-10
Завдання
Створити та поширити 5 анімаційних роликів (з прямою мовою свідків_чинь історичних подій), які висвітлюють різноманіття громадянського активізму в новітній історії України
Опис заходів для здійснення етапу
Підбір уривків з інтерв’ю, дослідження вужчих тем і написання сценаріїв для перших 5-ти відео. Візуальне та аудіальне виробництво відеороликів, яке включає монтаж, створення анімації та звукового супроводу, субтитрування). Поширення та просування опублікованих матеріалів у соціальних мережах.
Строк реалізації етапу
15 липня 2025 — 30 серпня 2025
Відповідальний виконавець
Вікторія Солов'юк, менеджерка комунікацій, Світлана Довгань, редакторка архіву
Етапи реалізації
Посткомунікація
Завдання
Підсвітити реалізацію проєкту у медіа та популяризувати матеріали для використання освітянами, молодіжними центрами тощо
Опис заходів для здійснення етапу
Спільне з партнерами просування проєкту, яке включає розповсюдження матеріалів у школах та молодіжних центрах, написання та публікацію інформаційних матеріалів для тематичних медіа чи блогів.
Строк реалізації етапу
01 вересня 2025 — 15 жовтня 2025
Відповідальний виконавець
Вікторія Солов'юк, комунікаційна менеджерка проєкту, Григорій Семенчук, проєктний менеджер
Етапи реалізації
Звітування
Завдання
Підбити підсумки проєкту
Опис заходів для здійснення етапу
Складання наративного та фінансового звітів.
Строк реалізації етапу
15 жовтня 2025 — 30 листопада 2025
Відповідальний виконавець
Григорій Семенчук, проектний менеджер
Завантажити ще
Способи інформування громадськості про хід та результати реалізації програми

Для інформування громадськості про хід та результати виконання програми буде використано широкий спектр платформ і методів.

Серед веб-ресурсів для поширення інформації буде використано сайти, що спеціалізуються на освітньому контенті: Освіторія, Смарт Освіта, EdEra (з їхньою спільнотою у Viber для школярів на 216 тис.), Vseosvita, Studway, а також платформи на кшталт Шкільне життя. Ці медіа допоможуть донести результати проєкту до вчителів та спільноти навколо освіти. 

Для підвищення охоплення буде за іяно тематичні Telegram-канали, зокрема Вступ.ОСВІТА.UA (82,6 тис.), Освітні можливості (60 тис.), StudyDive Дейлі Live (2,9 тис.), а також Типовий абітурієнт (6,5 тис.) та інші. Ці платформи сприятимуть швидкому розповсюдженню контенту серед старшокласників та молоді, яка цікавиться освітніми можливостями та суспільно важливими ініціативами. Інформація публікуватиметься у вигляді анонсів або статттей із посиланнями на медіапродукт програми.

Також до поширення інформації ми хочемо спробувати залучити інфлюенсерів, які популярні серед покоління підлітків. Зокрема, @shymanovski (391 тис. підписників), який популяризує українську мову, @Діана Палаш (51 тис.), учителька й блогерка, а також @ellevika (2,2 млн), яка створює цікавий історичний контент у форматі рольових сценаріїв та косплеїв. Завдяки їхній великій аудиторії вдасться охопити підлітків, які активно взаємодіють із подібними форматами.



Перспективи подальшого використання результатів виконання програми після завершення періоду фінансової підтримки за рахунок бюджетних коштів, можливі джерела фінансування та/або план використання організацією результатів реалізації програми
Після завершення періоду фінансової підтримки результати програми матимуть довготривалий вплив та перспективи подальшого використання. Створені анімаційні ролики залишатимуться доступними в соціальних мережах Instagram і TikTok, де вони продовжуватимуть залучати нову аудиторію та підвищувати обізнаність підлітків про ключові історичні події, що сприяли формуванню громадянського суспільства в Україні. Завдяки органічному та рекламному поширенню вони тривалий час залишатимуться актуальним інструментом для неформальної освіти. Організація планує активно інтегрувати результати програми у свою подальшу діяльність. Відеоконтент буде поширюватися через партнерські мережі, зокрема освітні платформи, шкільні програми, молодіжні центри та тематичні заходи. Крім того, матеріали програми можуть стати основою для створення нових проєктів, наприклад, більш масштабної медійної кампанії. Можливими джерелами подальшого фінансування є програма краудфандингу для продовження роботи над популяризацією історії України серед молоді. Організація забезпечить систематичний моніторинг впливу проєкту та звітність, що сприятиме зміцненню довіри до її ініціатив і залученню нових партнерів.
Документи проекту
Простір електронних конкурсів працює в режимі дослідної експлуатації
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Завантажити
Доступний тільки з Windows 10
Доступно для
  • Windows
6.5%
людей використовує
цей браузер
Apple Safari
Завантажити
Доступний тільки з macOS
Доступно для
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux