Освітній курс з інформаційної гігієни для людей з інвалідністю
Опис проєкту
Пріоритетне завдання
5. Сприяння забезпеченню реалізації права на освіту осіб з інвалідністю шляхом підтримки впровадження інклюзивного навчання на всіх рівнях освіти.
Формат проведення проєкту
Проєкт
Показати повний опис
Мета програми
Підвищення рівня інформаційної гігієни та медіаграмотності 500 людей з інвалідністю, в першу чергу жінок, шляхом адаптації освітнього контенту на платформі Prometheus, проведення навчально-просвітницьких заходів та посилення інформаційної безпеки громадських організацій, які опікуються людьми з інвалідністю.
Актуальність програми
За результатами дослідження USAID-Internews «Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів медіа», тільки 3% українців вміють розпізнавати фейки, 32% українців визначає достовірність новин інтуїтивно, 42% - взагалі ніколи не перевіряють отриману інформацію. Інформаційної гігієни в соціальних мережах не дотримується 73% українців (дослідження ініціативи «Як не стати овочем»), 54% користувачів Facebook (в т.ч. 32% - жінки) порушують базову інформаційну гігієну в мережі, 34% користувачів (в т.ч. 20% - жінки) публікують маніпулятивні заголовки та публікації, 29% користувачів (в т.ч. 18% - жінки) публікують посилання на сайти-сміттярки, 13% публікують дані, майже половина з яких ідентифікується Facebook, як недостовірна інформація. 10% користувачів проходять тести/опитування, які крадуть особисті дані, причому переважна частка (більше 6 з 10%) – жінки. У 2021 році ВМОСРСОМКМ «Паросток», за підтримки Українського Жіночого Фонду реалізувало проєкт «Репродуктивні права та здоров’я жінок з інвалідністю». В процесі моніторингу інформованості учасниць проєкту щодо захисту прав та наявних можливостей, було виявлено, що більшість з них мають труднощі з перевіркою достовірності інформації, а також здатністю протидіяти інформаційним маніпуляціям. Причиною є те, що наявні курси, лекції та тренінги з інформаційної гігієни не адаптовані для людей з інвалідністю. Тому проєкт є актуальним для людей з інвалідністю, особливо для жінок.
Очікувані результати
Короткострокові
Розміщено на онлайн-платформі Prometheus 23 навчальних відеоролики з інформаційної гігієни, адаптовані для людей з інвалідністю. Розроблено та проведено три навчальних тренінги (з сурдоперекладом), загальною тривалістю 12 годин для 80 осіб з інвалідністю, в т.ч. 50 жінок. Видано сертифікати та роздаткові матеріали. Розроблено політики з інформаційної безпеки для 15-ти громадських організацій. Створено та поширено 5 інформаційних роликів та проведено заключну прес-конференцію з сурдоперекладом.
Показати повний опис
Довгострокові
Люди з інвалідністю, особливим чином жінки, мають можливість долучитись до вивчення важливих тем подолання маніпуляцій та інтернет-шахрайства, вміють безпечно поводитись в соціальних мережах та зважено споживати інформацію з медіа. Актуалізовано питання інклюзивної адаптації матеріалів на освітніх онлайн-платформах. Люди з інвалідністю включені до обговорення проблематики поширення фейків та маніпуляцій. Громадські організації сприяють інформаційній безпеці своїх учасників, персоналу та громад.
Показати повний опис
Кількісні показники досягнення
Адаптовано 23 навчальних відео курсу "Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, в інтернеті та на телебаченні" (курс знаходиться за посиланням: https://cutt.ly/TWHvn7L) та розміщено у безстроковому доступі на платформі Prometheus. Учасниками 3-х тренінгів стало 80 учасників, в т.ч. 50 жінок з інвалідністю. Розповсюджено 80 робочих зошитів та 80 примірників сертифікатів для учасників курсу. Створено 5 інформаційних відеороликів з сурдоперекладом та 40 дописів на Facebook-сторінці, загальним охопленням 50 000 осіб. Розроблено 15 політик з інформаційної безпеки для ГО. 70 осіб прийняло участь у прес-конференції.
Показати повний опис
Якісні показники досягнення
Сформовано мотивацію до покращення власної медіаграмотності в людей з інвалідністю, особливим чином жінок. Адаптовано курс «Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, в інтернеті та на телебаченні» для людей з інвалідністю, що включає їх до суспільного діалогу щодо загрози фейків та дезінформації. Випускники курсу та тренінгів свідомі в засвоєнні інформації з медіа та соціальних мереж. Посилено політики інформаційної безпеки громадських організацій для людей з інвалідністю в Україні.
Показати повний опис
Учасники програми
Захід
Проведення трьох 2-х денних навчальних тренінгів з інформаційної гігієни (з сурдоперекладом), загальною тривалістю 12 годин. Розповсюдження роздаткових матеріалів для учасників тренінгів.
Всього учасників (з них жінок)
80 (50) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
80 (50) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
0 (0) осіб
Захід
Адаптація курсу "Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, в інтернеті та на телебаченні" (курс знаходиться за посиланням: https://cutt.ly/TWHvn7L) та розміщення у вільному, безстроковому доступі на онлайн-платформі Prometheus 23-х навчальних відеороликів з інформаційної гігієни, загальною тривалістю 3 години
Всього учасників (з них жінок)
420 (300) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
420 (300) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
0 (0) осіб
Захід
Інформаційна компанія для залучення цільової аудиторії та висвітлення новин проєкту (створення 5-ти промо відеороликів, 40 дописів на Facebook-сторінці, публікація статей у ЗМІ)
Всього учасників (з них жінок)
15000 (10000) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
3000 (2000) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
100 (40) осіб
Захід
Проведення прес-конференції щодо підсумків проєкту (онлайн), тривалістю 60 хвилин
Всього учасників (з них жінок)
70 (50) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
60 (40) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
1 (1) осіб
Захід
Розробка 15 інформаційних політик для громадських організацій
Всього учасників (з них жінок)
1000 (700) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
800 (650) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
10 (5) осіб
Завантажити ще
Цільова аудиторія програми
Цільовою аудиторією проєкту є люди з інвалідністю, що бажають долучитись до формування, або покращення власного інформаційного імунітету під час користування соціальними мережами. Наразі відсутня точна статистика кількості людей з інвалідністю, які є користувачами соціальних мереж, але якщо зважати на темпи зростання аудиторії соцмереж в Україні, яка за 2021 рік зросла на 7 мільйонів й наразі становить 60% населення країни (проти 40% минулого року), то ми вважаємо, що не менш як 1,5 з 2,7 мільйонів людей з інвалідністю є користувачами соціальних мереж. Користувачами Facebook та Instagram є близько 0,8 мільйона людей з інвалідністю, 70% з яких - жінки. Майже 1,5 мільйона людей з інвалідністю є користувачами YouTube. Проєкт дозволяє залучити до проведення тренінгових занять не менше ніж 80 людей з інвалідністю ( в т.ч. 50 жінок) в якості учасників та не менш ніж 420 слухачів адаптованого курсу «Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, в інтернеті та на телебаченні», протягом квітня-жовтня 2022 р. з різних куточків України та поширити інформаційні матеріали. Завдяки проведенню інформаційно-просвітницької кампанії, пряме та опосередковане охоплення аудиторії проєкту становить понад 50 тис. осіб з інвалідністю, членів їх родин, а також працівників сфери соціального захисту.
План реалізації програми
Етапи реалізації
Підготовка до адаптації відеороликів навчального курсу та реалізації інших проєктних заходів
Завдання
Узгодження та фіналізація робочого плану проєкту. Оформлення договірних відносин з членами команди. Визначення кола постачальників послуг та медіа підтримки, укладання договорів. Розробка медіа-плану проєкту.
Опис заходів для здійснення етапу
Узгодити робочий план заходів. Розробити та укласти трудові договори з членами команди. Провести моніторинг цін на послуги, необхідні для виконання заходів проєкту. Провести переговори та підбір постачальників. Укласти договори з постачальниками послуг. Розробити та узгодити медіа-план проєкту. Укласти договори з постачальниками медіа-підтримки.
Строк реалізації етапу
04 квітня 2022 — 29 квітня 2022
Відповідальний виконавець
Саранча Ірина, керівник проєкту
Етапи реалізації
Адаптація та публікація навчального курсу «Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, в інтернеті та на телебаченні».
Завдання
Створення, редагування та монтаж сурдоперекладу та субтитрів для навчальних відеороликів курсу "Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, в інтернеті та на телебаченні" (курс знаходиться за посиланням: https://cutt.ly/TWHvn7L) Розміщення адаптованих навчальних відеороликів курсу на освітній онлайн-платформі «Prometheus».
Опис заходів для здійснення етапу
Здійснити текстову транскрібацію 23-х відеороликів, створити та відкоригувати субтитри. Підготувати та адаптувати текст для сурдоперекладу. Змонтувати сурдопереклад та субтитри до відеолекцій. Підготувати описову інформацію до навчального курсу для посадкової сторінки. Створити та наповнити посадкову сторінку з посиланням на адаптований курс на освітній онлайн-платформі «Prometheus».
Строк реалізації етапу
02 травня 2022 — 30 червня 2022
Відповідальний виконавець
Мороз Оксана, тренерка проєкту (засновниця ініціативи «Як не стати овочем»). Лоза Анна (проєктна менеджерка ініціативи «Як не стати овочем»).
Етапи реалізації
Підготовка тренінгів з інформаційної гігієни для людей з інвалідністю.
Завдання
Розробка змістової програми та складання графіку 3-х дводенних тренінгів. Виготовлення роздаткового матеріалу (робочих зошитів) та сертифікатів. Формування попередніх списків учасників.
Опис заходів для здійснення етапу
Розробити програму, змістове наповнення та узгодити графік проведення тренінгів. Створити макети та замовити друк 80-ти робочих зошитів та сертифікатів учасника. Сформувати реєстраційні списки учасників. Налаштувати трансляцію на платформі Zoom.
Строк реалізації етапу
02 травня 2022 — 30 червня 2022
Відповідальний виконавець
Мороз Оксана, тренерка проєкту (засновниця ініціативи «Як не стати овочем»). Лоза Анна (проєктна менеджерка ініціативи «Як не стати овочем»).
Етапи реалізації
Проведення циклу тренінгів «Як захистити себе та ближніх від інформвірусів!» з сурдоперекладом.
Завдання
Організація технічної можливості та інклюзивної доступності проведення тренінгів. Проведення трьох 2-денних навчальних тренінгів по 2 години, загальною тривалістю 12 годин згідно програми та графіку.
Опис заходів для здійснення етапу
Забезпечити процес формування групи та реєстрації 80-ти учасників Реалізувати можливість сурдоперекладу під час проведення тренінгів. Видати роздатковий матеріал та сертифікати. Отримати зворотній зв’язок від учасників.
Строк реалізації етапу
01 липня 2022 — 01 вересня 2022
Відповідальний виконавець
Мороз Оксана, тренерка проєкту (засновниця ініціативи «Як не стати овочем»). Лоза Анна (проєктна менеджерка ініціативи «Як не стати овочем»).
Етапи реалізації
Публікація відеороликів на теми інформаційної гігієни та медіаграмотності людей з інвалідністю, особливим чином жінок.
Завдання
Підготовка та узгодження змістовної частини (сценарій). Виготовлення відеороликів згідно сценарію Публікація відеороликів на Facebook- сторінці та YouTube каналі проєкту.
Опис заходів для здійснення етапу
Виготовити та узгодити сценарій відеороликів. Виготовити 5 анімаційних відеороликів (покадровка, ілюстрації, анімування, озвучування, монтаж, зйомка та додавання субтитрів та сурдоперекладу.) Розмістити відеоролики на Facebook- сторінці та YouTube-каналі проєкту.
Строк реалізації етапу
01 липня 2022 — 30 вересня 2022
Відповідальний виконавець
Саранча Ірина, керівник проєкту. Крикун Павло, PR-менеджер проєкту.
Етапи реалізації
Впровадження політик з інформаційної безпеки для громадських організацій людей з інвалідністю.
Завдання
Розробити політики з інформаційної безпеки для 15-ти громадських організацій.
Опис заходів для здійснення етапу
Провести конкурсний відбір 15-ти громадських організацій з Вінницької, Київської, Одеської, Хмельницької областей. Вивчити установчі документи, організаційні процедури ГО. Розробити, узгодити та формалізувати політики з інформаційної безпеки.
Строк реалізації етапу
01 вересня 2022 — 30 вересня 2022
Відповідальний виконавець
Смирнова Олена, експертка проєкту. Яцюк Оксана, експертка проєкту.
Етапи реалізації
Проведення промо-компанії проєкту
Завдання
Залучення інформаційних партнерів, що розповідають про можливість долучитись до курсу та тренінгу та публікація статей. Наповнення Facebook-сторінку дописами про новинами проєкту згідно медіа-плану. Таргетована реклама курсу та анімаційних відеороликів.
Опис заходів для здійснення етапу
Організувати співпрацю з ЗМІ, Департаментами освіти та науки регіонів України, лідерами думок, партнерами проєкту. Створити та опублікувати анонс, 6 статей, постреліз щодо перебігу проєкту згідно медіа-плану. Створити шаблони текстів дописів для соціальних мереж. Здійснити 2-3 публікації на тиждень на Facebook-сторінці проєкту. Запустити таргетовану рекламу курсу та 5-ти відеороликів Організувати канали подальшого інформування після закінчення тренінгів. Моніторинг ЗМІ та соцмереж під час проведення проєкту на предмет відгуків та публікацій матеріалів.
Строк реалізації етапу
01 червня 2022 — 30 вересня 2022
Відповідальний виконавець
Крикун Павло, PR-менеджер проєкту. Лоза Анна (проєктна менеджерка ініціативи «Як не стати овочем»)
Етапи реалізації
Завершення проєкту та підведення підсумків
Завдання
Проведення заключної прес-конференції та звітування за проєктом
Опис заходів для здійснення етапу
Організувати та провести заключну онлайн прес-конференцію з сурдоперекладом для 70-ти учасників, в т.ч. 50 жінок, тривалістю 60 хвилин. Скласти змістовний та фінансовий звіти.
Строк реалізації етапу
03 жовтня 2022 — 31 жовтня 2022
Відповідальний виконавець
Саранча Ірина, керівник проєкту. Смирнова Олена, експертка проєкту.
Завантажити ще
Способи інформування громадськості про хід та результати реалізації програми

Інформація для залучення зацікавлених осіб буде подаватися завчасно, що дозволить зацікавленим сторонам зробити поінформований внесок у реалізацію проєкту та допоможе охопити більше зацікавлених сторін, які бажали б взяти участь у проєкті. Надання інформації заплановано українською мовою з сурдоперекладом (за необхідності). Проєктом передбачено широке висвітлення заходів та результатів проєкту у ЗМІ.

 

1.   Веб-сайт http://surl.li/arzty та Facebook https://www.facebook.com/inforules/ ініціативи «Як не стати овочем.» Протягом проєкту - Розміщення інформації щодо діяльності проєкту на сайті.


2.   Веб-сайт https://prometheus.org.ua/ та соціальні мережі онлайн-платформи «Prometheus»- Розміщення інформації щодо проєкту, емейл розсилка після запуску курсу.


3.   Веб-сайти ЗВО та закладів професійної (професійно-технічної) освіти регіонів України, у тому числі сайт Відкритого міжнародного університету розвитку людини «УКРАЇНА» та сайти 20 навчальних підрозділів університету в регіонах України- Протягом проєкту - Розміщення інформації щодо діяльності проєкту https://uu.edu.ua/about_us , https://ab.uu.edu.ua/edu 


4.   Веб-сайт Фонду соціального захисту людей з інвалідністю. https://www.ispf.gov.ua/ - Протягом проєкту - Розміщення інформації щодо діяльності проєкту на сайті.


5.   Департамент освіти та науки Вінницької облдержадміністрації https://vin-osvita.gov.ua/ Протягом проєкту - Розміщення інформації щодо діяльності проєкту на сайті.


6.   Веб-сайт Національної Асамблеї людей з інвалідністю https://naiu.org.ua/ - Протягом проєкту - Розміщення інформації щодо діяльності проєкту на сайті.


7.   Веб-сайт ВГО «Коаліція захисту прав інвалідів та осіб з інтелектуальною недостатністю» http://inteldisabilities-coalition.kiev.ua/ - Протягом проєкту - Розміщення інформації щодо діяльності проєкту на сайті.


8.   Веб-сайт Всеукраїнської організації інвалідів «Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України» http://soiu.com.ua/pro-voya-soyau - Протягом проєкту - Розміщення інформації щодо діяльності проєкту на сайті.


9.   Місцеві ЗМІ – Протягом проєкту - Статті про проєкт у місцевих друкованих виданнях Вінниці.


10. Веб-сайт Громадський Простір https://www.prostir.ua/ - Протягом проєкту - Розміщення інформації щодо проєкту на сайті.


11. Веб-сайт Ресурсного центру ГУРТ https://gurt.org.ua - Протягом проєкту - Розміщення інформації щодо проєкту на сайті.


12. Прес-релізи протягом проєкту: оголошення про початок реалізації - оголошення проміжних результатів проєкту - поширення інформації на робочих і публічних заходах.


13. Соціальні мережі: статті, опитування, перепости, розміщення історій успіху проєкту.


14. Сторінки інформаційних партнерів проєкту у соцмережах.

Перспективи подальшого використання результатів виконання програми після завершення періоду фінансової підтримки за рахунок бюджетних коштів, можливі джерела фінансування та/або план використання організацією результатів реалізації програми
Подальший розвиток проєкту вбачається у тісній співпраці з ЗВО та закладами професійної (професійно-технічної) освіти, громадськими організаціями осіб з інвалідністю України, освітньою платформою Prometheus та волонтерською ініціативою «Як не стати овочем». З метою подальшого розвитку розпочатої діяльності та у залученні додаткових ресурсів з грантових джерел та коштів соціально спрямованого бізнесу з метою розповсюдження інформації про можливість долучитись до проходження курсу з інформаційної гігієни (у безкоштовному, вільному доступі на сайті Prometheus). Інший напрямок - створення нових інклюзивних онлайн продуктів для студентів з інвалідністю. Від ВМОСРСОМКМ «Паросток» буде надано постійну волонтерську підтримку учасниками тренінгів, щодо подальшого інформування з приводу подальшого розвитку проєкту та його тематики. ВМОСРСОМКМ «Паросток» буде поширювати позитивний досвід серед партнерських організацій, у тому числі через інформування громад України через ЗМІ та Інтернет щодо історій успіху проєкту, включення в соціальну мережу ініціатив, спрямованих на підвищення рівня інформаційної гігієни серед громадян України. Буде актуалізовано питання адаптації іншого освітнього контенту до потреб людей з інвалідністю.
Документи проекту
Простір електронних конкурсів працює в режимі дослідної експлуатації
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Завантажити
Доступний тільки з Windows 10
Доступно для
  • Windows
6.5%
людей використовує
цей браузер
Apple Safari
Завантажити
Доступний тільки з macOS
Доступно для
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux