Школа Соціалізації «CONTACT» для підлітків 10-16 років з комплексними порушеннями розвитку (офлайн та онлайн)
Опис проєкту
Пріоритетне завдання
10. Сприяння реалізації соціального замовлення та розвитку системи соціальних послуг.
Формат проведення проєкту
Проєкт
Показати повний опис
Мета програми
Метою проєкту є створення доступного та безпечного середовища для підлітків з комплексними порушеннями розвитку з метою розкриття потенціалу кожного та навчання спілкуванню, взаємодії в малому колективі та перенесення цих навичок у суспільне життя. А також: - розвиток індивідуальних можливостей кожного підлітка; - знаходження сильних сторін кожного підлітка та підвищення їх потенційних можливостей; - розвиток комунікативних здібностей та підбір засобів для самостійного спілкування; - розвиток самостійності у соціально-побутових навичках; - розвиток взаємодії у родинах та сприяння психологічному комфорту у їхніх взаємовідносинах; - розвиток навичок перебування у сталому підлітковому колективі та навичок допомоги одне одному; - соціалізація та інтеграція підлітків у суспільство. Це формат справжньої школи денного супроводу — сюди треба доїхати, познайомитися з іншими підлітками, заявити про себе, поспілкуватися із незнайомими дорослими — кураторами та волонтерами. Але програма і предмети у нас зовсім інші.
Актуальність програми
Ми працюємо саме з підлітками, бо дітей молодшого віку можуть взяти в центр розвитку — поки дитина маленька, з нею можна гратися, забавлятися. Але коли це вже підліток, починається кризовий пубертатний період — гормони вирують, дитина весь час кричить, не може контролювати свої емоції. Підлітків уже не беруть ніде, бо з ними складно, вони випадають із системи взагалі. Ми створили освітнє середовище, де вони можуть навчатися і комунікувати, а не сидіти вдома і займатися із вчителем по кілька годин двічі на тиждень. В свою чергу, завдяки школі , батьки дітей з комплексними порушеннями розвитку мають можливість відпочити і звільнитися від хронічного стресу,адже вони знаходяться з дітьми 24 години на добу і не мають можливості самореалізовуватися та працювати.
Очікувані результати
Короткострокові
- короткострокові цілі ставляться окремо для кожної дитини, враховуючи індивідуальні можливості, рекомендації спеціалістів та побажань батьків - 60 дітей матимуть змогу знаходитись у колі друзів та одноліток (для багатьох дітей з комплексними порушеннями розвитку навчання у школі - це перший досвід перебування без батьків) - Це простір, де діти можуть навчатися,спілкуватися, займатися творчістю та розважатись - Батьки мають можливість відпочити і переключитися, зазвичай батьки дітей організовують своє міні-ком'юніті або йдуть у своїх справах
Показати повний опис
Довгострокові
- Розробляєтся індивідуальний план розвитку та визначаются цілі, які будуть досягнуті протягом навчального року. - Підлітки щотижня вивчатимуть нову ключову цінність та будуть намагатися прояснити для себе, що вони відчувають в різних ситуаціях. Це сприяє пізнанню себе та вибудовуванню екологічних відносин з іншими дітьми та дорослими. За допомогою правил інтеграція в суспільство проходить легше. - дитина звикає до певного режиму та ритму. - У батьків з'являється можливість подивитися на свою дитину з іншого боку, повірити у її сильні сторони, додається впевненість, що вона є більш соціально адаптованою.
Показати повний опис
Кількісні показники досягнення
Проект реалізується на загальнодержавному рівні в офлайн та онлайн форматі. Розрахований на 60 дітей з комплексними порушеннями розвитку, 18 залучених працівників та необмеженої кількісті волонтерів.
Показати повний опис
Якісні показники досягнення
- Покращюются навички самообслуговування; - Кожна дитина стає більш емоційно відкритою, з'являється новий досвід спілкування з однолітками, з іншими дорослими та волонтерами. - Виховуються такі позитивні якості, як відповідальність, повага один до одного, розвиток взаємодії та спілкування між ними.
Показати повний опис
Учасники програми
Захід
Школа соціалізації "Contact" для підлітків 10-16 років з комплексними порушеннями розвитку
Всього учасників (з них жінок)
78 (0) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
60 (0) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
0 (0) осіб
Завантажити ще
Цільова аудиторія програми
- Діти від 10 до 16 років з інвалідністю та з комплексними порушеннями розвитку (коли у дитини є кілька порушень одночасно: ДЦП, сліпота, аутизм, синдром Дауна, ментальні порушення, епілепсія тощо), а також діти з ВІЛ-статусом - Інші зацікавлені сторони: куратори та їх помічники, методисти , психологи, волонтери, донори
План реалізації програми
Етапи реалізації
планування
Завдання
Підготовка до виконання проєкту
Опис заходів для здійснення етапу
- розробка деталізованого опису програми школи, розпорядку дня та її затвердження, - формування команди кураторів, методистів, психологів - оголошення про старт прийому заявок на офіційній сторінці в Facebook та відповідно формування списків учасників. - пошук та складання договорів з постачальниками, надавачами послуг та оплата відповідних рахунків. -формування комунікаційного плану взаємодії зі ЗМІ та план публікацій про проведення табору - підготовка місця проведення, - затвердження графіку, - ідентифікація ризиків та планування їх мінімалізації. Щоб розвинути індивідуальні можливості, для кожного підлітка розроблений індивідуальний маршрут з довгостроковими та короткостроковими цілями, які враховуватимуться під час занять.
Строк реалізації етапу
01 серпня 2022 — 31 серпня 2022
Відповідальний виконавець
Яскевич Олеся Олександрівна
Етапи реалізації
Реалізаційний
Завдання
Реалізація затвердженної програми табору
Опис заходів для здійснення етапу
Підлітки розділені на дві групи, які працюють на протязі неділі з понеділка по п'ятницю з 9:00 до 19:00 та он-лайн группи 3 рази на тиждень з 9:00 до 14:00. У школі проводяться заняття з йоги, соціальної етики, кулінарії, віртуальні та виїздні екскурсії, вечірки, майстер-класи, читання творів відомих авторів, заняття «Book Time» Фізкультуру ми замінили на йогу: у нас багато підлітків із порушенням опорно-рухового апарату, вони мають проблеми із глибоким диханням, і йога якраз дуже допомагає їм у цьому. Маємо також sport-time: діти вивчають різні види спорту і пробують себе в них. Спираючись на програму Шона Кові, ми розробили предмет «Лідер в мені» — тут діти вчаться тому, що кожен із них є особистість, що має право обирати: наприклад, із яким кольором волосся прийти наступного дня. Маємо також заняття з кулінарії, і вони подобаються усім. Навіть ті діти, яких важко всадити за інші заняття, коли розуміють, що зараз приготують щось, а потім це з’їдять, терпляче сидять і працюють. Цього року чергуємо — один тиждень вивчаємо країну через її національну кухню, інший тиждень — маємо арт-терапію: до нас приходить художниця, і діти малюють з картин Ван Гога, Малевича і розбирають ці твори мистецтва. Хтось малює руками, хтось бере пензлик до рота, але вони малюють зі зразків світової класики, це те, чим можна поділитися з іншими. Щоденно ведутся онлайн щоденники кожного підлітка, які дають можливість відслідкувати результати та поставлені короткострокові і довгострокові цілі кожної дитини. До всіх підлітків застосовуватиметься єдиний підхід у вихованні та розвитку з боку команди спеціалістів. За індивідуальними можливостями підлітків створюватимуться завдання, ігрові моменти, включення у діяльність, технічні прилади, візуальні щоденники комунікації. Программа аналогічна і адаптована спеціально для підлітків, які займаются в онлайн форматі.
Строк реалізації етапу
01 вересня 2022 — 23 грудня 2022
Відповідальний виконавець
Яскевич Олеся Олександрівна
Етапи реалізації
Заключний
Завдання
Звітність та зворотній зв'язок з учасниками.
Опис заходів для здійснення етапу
Анкетування учасників. Збір інформації щодо якісних та кількістних показників. Обговорення з командою та підведення загальних підсумків проєкту, постановка нових цілей та завдань на наступний академічний рік. Формування фінансової звітності та обмін фінальньними документами. Фото- та відеозвіт на офіційних сторінках в Facebook та Instagram.
Строк реалізації етапу
12 грудня 2022 — 29 грудня 2022
Відповідальний виконавець
Яскевич Олеся Олександрівна (керівник)
Завантажити ще
Способи інформування громадськості про хід та результати реалізації програми

В процесі реалізації проекту будуть використані всі можливі ресурси та можливості для комунікації про проведення проекту. Будуть залучені журналісти, публічні особи та громадські діячі, лідери думок та інфлюенсери.

Пресреліз про початок навчання у школі, а також актуальна інформація буде транслюватись на  офіційних сторінках

організатора ГО «Бачити серцем»:

 https://www.facebook.com/bachytysercem/

https://www.instagram.com/bachyty_sercem/

Періодично ми плануємо випускати дайджест новин та робити великі матеріали про те, якою

має бути інклюзія на практиці з історіями дітей та сімей, які навчаються в школі соціалізації.

Перспективи подальшого використання результатів виконання програми після завершення періоду фінансової підтримки за рахунок бюджетних коштів, можливі джерела фінансування та/або план використання організацією результатів реалізації програми
Школа соціалізації «CONTACT» " працює з 2017 року. Розроблена программа, пояснювальна записка, все методичне забезпечення для навчального процесу, чек-листи та інструкції для всіх учасників проекту. Ми вважаємо, що допомагати іншим - це разом будувати сильну країну, де немає неважливих, непотрібних і не таких дітей. Підтримуючи школу, ми разом з вами вирішуємо важливу проблему можливості соціалізації підлітків з комплексними порушеннями розвитку та впроваджуємо якісні зміни, які стануть основою для формування реальної інклюзії та процесу адаптації дітей з інвалідністю до життя у соціумі.
Документи проекту
Простір електронних конкурсів працює в режимі дослідної експлуатації
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Завантажити
Доступний тільки з Windows 10
Доступно для
  • Windows
6.5%
людей використовує
цей браузер
Apple Safari
Завантажити
Доступний тільки з macOS
Доступно для
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux