Молодіжна студія медіаграмотності
Статус
Учасник конкурсу
Проєкт подано
28 жовтня 2021 року
Період реалізації проєкту
01 серпня 2022 - 31 жовтня 2022
Номер проєкту
20211028-1342
Бюджет
448100 гривень
Опис проєкту
Пріоритетне завдання
1.1. Підвищення рівня компетентностей молоді з метою розвитку серед молоді громадянських компетентностей (у тому числі формування розуміння потреби у навчанні протягом життя, критичного мислення, готовності та вміння діяти самостійно, знати і відстоювати свої права, вміння швидко адаптуватися до нових умов, нести відповідальність за свої дії та власне життя, об’єктивно оцінювати і реагувати на нові виклики, приймати рішення, керувати емоціями, розв’язувати проблеми, висловлювати і логічно обґрунтовувати власну думку, розвиток медіаграмотності, лідерства, утвердження принципів доброчесності і антикорупційних принципів, посилення відповідального ставлення до навколишнього природнього середовища тощо)
Формат проведення проєкту
Проєкт
Показати повний опис
Мета програми
Метою програми є висвітлення теми інформаційної безпеки, захисту від негативних впливів медіа, зовнішньої інформаційно-пропагандистської агресії. Все це має особливе значення для молодих людей. Саме вони є найактивнішими користувачами веб-сайтів, блогів, соціальних мереж, через які часто поширюються неправдиві, упереджені, маніпулятивні повідомлення. Проект має дати базові знання у сфері медіа, ознайомити з розповсюдженими видами маніпуляцій і пропаганди, а також надати базові інструменти перевірки інформації та критичного мислення.
Актуальність програми
Медіапростір стає суттєвою частиною світу, у якому відбувається розвиток особистості. А медіа – це справа рук людини. Будь-який медійний продукт – це певним чином реклама певного способу життя, тих чи інших цінностей. Явно чи опосередковано медіа створюють в очах аудиторії уявлення про «гарне», «красиве» життя; формують споживацькі смаки та дають уявлення про загальну ідеологічну позицію. На жаль, сучасні мас-медіа «заманюють» юних українців у середовище підступів і небезпек, плекаючи в них протягом останніх років нездоланне бажання сховатися від світового зла. Діти та молодь із задоволенням поринають у віртуальний світ, як наслідок кількість інтернет-залежних збільшується з кожним роком. Це не може не викликати занепокоєння в суспільстві. В останні роки Україна та події, що в ній відбуваються, стали центральними темами в провідних мас-медіа різних країн. У цьому потоці інформації та новин також можна побачити маніпуляції, пропаганду і неправдиву інформацію (фейки), які часом буває досить важко розпізнати без основних навичок і знань з медіаграмотності. Тільки через знання і досвід з медіаграмотності молодь зможе стати стійкіше до неправдивої інформації, протистояти різним маніпуляціям і бути сильнішими в умовах теперішньої інформаційної війни. На нашу думку найбільш значущими превентивними заходами у профілактиці мережевої залежності є формування критичного мислення, інформаційної обізнаності, медіаграмотності.
Очікувані результати
Короткострокові
Проектом передбачено проведення п’яти семінарів по 60 активних учасників, формування в учасників (300 активних учасників) рефлексивної компетентності як психологічного механізму, який забезпечує свідоме споживання медіапродукції на основі ефективного орієнтування в медіапросторі й осмислення власних медіапотреб.
Показати повний опис
Довгострокові
Завдяки роздатковим матеріалам програмою буде охоплено більш ніж 3000 осіб (пасивних учасників проекту). Сформовано медіаімунітет як спроможність протистояти агресивному медіасередовищу та зберігати відчуття психологічного благополуччя при споживанні медіапродукції.
Показати повний опис
Кількісні показники досягнення
300 активних учасників семінарів та понад 3000 ознайомлених учасників програми.
Показати повний опис
Якісні показники досягнення
Здатність до медіатворчості для компетентного і здорового особистісного самовираження, реалізації життєвих завдань, покращення якості міжособової комунікації та приязності соціального середовища, мережі стосунків у значущих для особистості реальних спільнотах.
Показати повний опис
Учасники програми
Захід
Молодіжна студія медіаграмотності (в рамках програми передбачено проведення п'яти регіональних семінарів з залученням по 60 учасників на кожен).
Всього учасників (з них жінок)
300
(150)
осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
30
(15)
осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
100
(50)
осіб
Завантажити ще
Цільова аудиторія програми
Молодь, віком від 14 до 35 років (в т.ч. учні старших класів середніх закладів освіти та студенти вищих навчальних закладів), яка приймає активну участь у суспільному житті країни (керівники/засновники, інші представники молодіжних громадських організацій, лідери студентських спілок) – 300 активних учасників, 3000 учасників охоплених програмою, завдяки розповсюдженню брошури «Основи медіаграмотності в Україні».
План реалізації програми
Етапи реалізації
Інформаційно-підготовчий етап
Завдання
Створення початкових умов реалізації проекту
Опис заходів для здійснення етапу
Створення творчої групи для проведення інформаційно-організаційного етапу проекту. Проведення інформаційної кампанії. Пошук місць проживання та місць харчування на території проведення семінарів. Проведення моніторингу відповідності цін та якості. Підписання угод з постачальниками послуг. Збір групи. Придбання витратних матеріалів.
Строк реалізації етапу
01 серпня 2022
—
01 вересня 2022
Відповідальний виконавець
Назарова Людмила - керівник організації
Етапи реалізації
Формувальний (основний)
Завдання
Провести заплановані семінари
Опис заходів для здійснення етапу
Проведення п’яти семінарів по 60 активних учасників в м. Одеса, в м. Прилуки (Чернігівська обл.), м. Бердянськ (Запорізька обл.), м. Маріуполь (Донецької обл.), м. Червоноград (Львівської обл.). Можливе змінення регіонів проведення семінарів у зв'язку з епідеміологічним станом та рекомендаціями МОЗ. На семінарах окреслені основні тематичні блоки: інформація і мас-медіа (зокрема, свідоме медіаспоживання, вплив інформації, процес відбору новин), маніпуляція і боротьба (пропаганда, фейк як різновид інформаційної маніпуляції), мова ненависті (прийом дегуманізації, стереотипи, упередження). Під час занять учасники будуть виконувати різні практичні завдання – складати своє особисте медіаполе, шукати різні типи маніпуляцій у ЗМІ, вивчати способи перевірки інформації, розглядати «класичні» зразки пропаганди тощо.
Строк реалізації етапу
01 вересня 2022
—
01 жовтня 2022
Відповідальний виконавець
Назарова Людмила - керівник організації
Етапи реалізації
Завершальний етап
Завдання
Підведення підсумки реалізації програми, планування.
Опис заходів для здійснення етапу
Друк та розповсюдження інформаційної брошури «Основи медіаграмотності в Україні». Підписання актів та підготовка звітного пакету. Планування подальшої довгострокової реалізації проекту. Робота над вдосконаленням програми.
Строк реалізації етапу
01 жовтня 2022
—
31 жовтня 2022
Відповідальний виконавець
Назарова Людмила - керівник організації
Завантажити ще
Способи інформування громадськості про хід та результати реалізації програми
- Інформування у місцевих ЗМІ (статті, інтерв’ю, прес-конференції, піар-підтримка представниками цільових груп).
- Розміщення інформації про захід у соціальних мережах (на інформаційно-підготовчому етапі).
- Інформування про проведення заходу обласними державними адміністраціями України, молодіжнами Центрами (на основному та завершальному етапі, за результатами проведення заходів).
- Розповсюдження інформаційних матеріалів (на всіх етапах реалізації).
Перспективи подальшого використання результатів виконання програми після завершення періоду фінансової підтримки за рахунок бюджетних коштів, можливі джерела фінансування та/або план використання організацією результатів реалізації програми
Програма є довгостроковою. Подальша реалізація планується за рахунок спонсорських внесків та за кошти
Документи проекту
Простір електронних конкурсів працює в режимі дослідної експлуатації