НАРОДНІ ХУДОЖНІ ПРОМИСЛИ - МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ АДАПТАЦІЇ, ПРОФОРІЄНТАЦІЇ ТА ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ МОЛОДІ З ЧИСЛА ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ «АРТАДАПТАЦІЯ»
Статус
Припинено участь
Проєкт подано
30 січня 2024 року
Період реалізації проєкту
01 червня 2024 - 30 вересня 2024
Номер проєкту
20240130-4619
Бюджет
716300 гривень
Опис проєкту
Пріоритетне завдання
Підвищення рівня компетентностей молоді з метою формування у молоді культури підприємництва (у тому числі соціального), професійного та кар’єрного розвитку, стимулювання до відкриття власної справи, адаптації до ринку праці в умовах війни та післявоєнний період
Формат проведення проєкту
Проєкт
Показати повний опис
Мета програми
Підготувати молодь з числа внутрішньо переміщених осіб до перших кроків соціальної адаптації до мирного життя та підвищити мотивацію молоді та внутрішньо переміщених осіб включитися в процес навчання ремесел, мотивувати до реалізації власних творчих проектів, успішних соціальних чи бізнес-проектів.
Актуальність програми
Основними проблемами адаптації та подальшого працевлаштування є:
1) Відсутність комфортних умов переходу внутрішньо переміщених осіб від військового до цивільного життя.
2) Низька мотивація молоді включатися в процес навчання, що дозволить внутрішньо переміщеним особам грамотно зорієнтуватись на сучасному ринку праці. Зрозуміти, за якими принципами та вимогами працює ринок праці в Україні, які інструменти і коли варто використовувати для створення свого подальшого життя та працевлаштування.
3) Невміння презентувати себе (резюме, співбесіди); наявність реактивної реакції в умовах стресів, хвилювань, складних або конфліктних ситуаціях; недостатню кваліфікацію, зокрема профорієнтаційна робота наразі ведеться за напрямками, які є не дуже привабливими для великої кількості для молоді з числа внутрішньо переміщених осіб (курси зварювальників, токарів, слюсарів, масажистів тощо).
4) Існуюча думка у суспільстві про внутрішньо переміщених осіб, як про складних та конфліктних людей та упередження роботодавців.
5) Практично повна відсутність програми адаптації молодих людей до мирного життя, а більшість з них не знає його або погано пам'ятає.
Очікувані результати
Короткострокові
- Проведення базових семінарів з проблем адаптації та спілкування, що спрямовані на подолання травм війни та створення комфортних умов переходу молоді та внутрішньо переміщених осіб від військового до цивільного життя.
- Проведення тренінгів «Народні художні промисли та ремесла як основа успішного стартапу».
- Відпрацювати навички оволодіння обраним ремеслом в ході проведення майстер-класів.
- Оцінити готовність учасників до освоєння відповідного ремесла.
- Здійснити менторську підтримку. По завершенню тренінгу всі учасники отримають професійні консультації від тренерів проекту.
- Мотивувати талановиту молодь з числа внутрішньо переміщених на подальшу плідну працю у своєму розвиткові та становленні.
Показати повний опис
Довгострокові
- Спланувати спільні дії громадськості, спрямовані на створення сприятливих умов для працевлаштування працездатної молоді, профорієнтації та зайнятості молоді;
- Підвищити конкурентоспроможність працездатної молоді та внутрішньо переміщених осіб на ринку праці;
- Отриманий досвід та результати проєкту поширити серед громадськості.
- Після закінчення роботи проєкту буде продовжена плідна співпраця з державними та громадськими установами щодо реалізації поставлених завдань.
Показати повний опис
Кількісні показники досягнення
- Провести 3-денні семінари, участь у яких візьме три групи по 50 осіб з усіх регіонів України;
- Провести 3-денні майстер-класи, участь у яких візьме три групи по 50 осіб з усіх регіонів України;
- Виготовити та розповсюдити 1000 примірників інформаційного видання.
Показати повний опис
Якісні показники досягнення
- Підвищити рівень знань молоді про народні художні промисли та ремесла України;
- Відпрацювати навички комунікації у складних, стресових ситуаціях;
- Сприяти зменшенню рівня конфліктності, реактивності серед молоді з числа внутрішньо переміщених осіб засобами арттерапії.
Показати повний опис
Учасники програми
Захід
Народні художні промисли - можливості для адаптації, профорієнтації та працевлаштування молоді з числа внутрішньо переміщених осіб «Артадаптація»
Всього учасників (з них жінок)
150
(80)
осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
10
(5)
осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
50
(30)
осіб
Завантажити ще
Цільова аудиторія програми
Молодь з числа внутрішньо переміщених осіб віком від 18 до 35 років з різних регіонів України. Представники молодіжної спільноти та внутрішньо переміщених осіб з усіх регіонів України, які в результаті переміщення втратили роботу; прагнуть переглянути своє професійне спрямування на майбутнє; раніше не працювали та хочуть знайти роботу, та створити власний бізнес на основі НХП.
План реалізації програми
Етапи реалізації
Інформаційно-методичний етап
Завдання
Забезпечення реалізації проекту та інформаційно-просвітницька робота.
Опис заходів для здійснення етапу
Підготовка проєкту: пошук учасників та майстрів.
Висвітлення етапів реалізації проєкту в засобах масової інформації.
Виготовлення та розповсюдження в усіх регіонах України інформаційного видання «Народні художні промисли та ремесла як основа успішного стартапу».
Строк реалізації етапу
01 червня 2024
—
30 вересня 2024
Відповідальний виконавець
Телеуця Валентина Василівна - керівник проекту.
Етапи реалізації
Основний етап
Завдання
Забезпечення проведення навчальних семінарів-тренінгів та майстер-класів
Опис заходів для здійснення етапу
Заняття № 1 «Що таке стартап, артпроєкт?» Знайомство учасників. Кодекс поведінки учасника семінару.
Сутність стартапів, їх види, характерні риси, етапи, різновити артпроєктів. Практикум.
Заняття № 2 «Де і як шукати успішні ідеї?». Процес генерування ідей, його способи (мозковий штурм, метод шести капелюхів, ментальні карти).
Ознаки гарної бізнес-ідеї. Як шукати успішні ідеї? Артпроєкти.
Розвиток креативності. Мотивація до успіху та можливі невдачі.
Практикум «Оголошується розшук…. супер-ідей для арт-стартапу!».
Заняття №3. «Команда проєкту: як її сформувати?» Мотивація команди. Тренінгові вправи на командо утворення. Тайм-менеджмент.
Заняття № 4.
НХП та ремесла України. Види, технології.
Заняття № 5. «Офлайн та онлайн просування товарів та послуг майстрів». Що таке доходи, витрати, рентабельність проєкту.
Ризики проекту, податки.
Проведення майстер-класів з вивчення ремесел: «Обухівський рушник», «Васильківська кераміка», «Трипільська кераміка», «Дерев’яні іграшки», «Різьбярство», «Ковальство», «Рогізоплетіння, Соломоплетіння, Травоплетіння, Лозоплетіння», «Ткацтво Київщини: Коц, переборне ткацтво, ткацтво гобеленів», «Вишивка Київщини: вишивка бісером, гладдю, хрестиком».
Проведення професійних консультацій від тренерів та майстрів проекту.
Строк реалізації етапу
01 липня 2024
—
15 вересня 2024
Відповідальний виконавець
Телеуця Валентина Василівна - керівник проекту
Етапи реалізації
Звітно-підсумковий етап
Завдання
Аналіз результатів реалізації програми
Опис заходів для здійснення етапу
Підвести підсумки реалізації програми.
Підготувати фінансовий та тематичний звіт.
Розробити план післядії.
Строк реалізації етапу
15 вересня 2024
—
30 вересня 2024
Відповідальний виконавець
Телеуця Валентина Василівна - керівник проекту
Завантажити ще
Способи інформування громадськості про хід та результати реалізації програми
Інформування громадськості через веб-ресурси та у соціальних мережах про перебіг проєкту. Прес-конференція щодо початку проєкту. Підсумкова прес-конференція за результатами роботи проєкту. Виготовлення та розповсюдження в усіх регіонах України інформаційного видання «Народні художні промисли та ремесла як основа успішного стартапу»
Документи проекту
Простір електронних конкурсів працює в режимі дослідної експлуатації