Короткострокові
Сформованість активної громадянської позиції здобувачів освіти шляхом залучення їх до створення освітнього та власного безпечного середовища; розвинуто у молоді здатність брати активну участь житті суспільства, проявляти соціальну активність та ініціативність та бути не байдужими до суспільних проблем; усвідомлювати свою роль у житті держави, бути відданими її інтересам та готовими до захисту країни.
Оновлення та удосконалення змісту уроків з формування культури безпеки життєдіяльності. Опанування нового досвіду та практик з підготовки населення до національного супротиву.
Залучення здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти до суспільно-значущих, патріотичних, фізкультурно-оздоровчих заходів, фестивалів, флешмобів, майстер-класів, з метою формування у них готовності виявляти активну громадянську позицію, почуття патріотизму, любов до рідного краю, народу, його історії, культурних та історичних надбань та цінностей, відповідальності, поваги до прав та обов’язків, готовності до захисту України.
Підвищення відповідальності, самосвідомості та громадянської гідності, культури взаємодопомоги та гуманності у здобувачів освіти, вміння захистити себе, свою сім’ю та своє середовище, шляхом залучення їх до популяризації здорового способу життя, активного дозвілля, що сприятиме покращенню та зміцненню фізичного та психічного здоров’я, як умови становлення особистості здатної до захисту країни.
Залучення молоді до всеукраїнських акції, які сприяють позитивному формуванню культури безпеки життєдіяльності спільно з представниками МВС, ДСНС та інших управлінь у різних
1. Розвиток безпечного освітнього простору, шляхом підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
2. Формування у дітей та дорослих культури взаємодопомоги та гуманності в суспільстві, навчання як захистити себе, свою сім’ю та своє середовище.
3. Підвищення громадянської свідомості, почуття відповідальності та готовності до захисту України.
4. Зниження соціальної напруги, попередження насильства.
Довгострокові
Довгострокові результати проєкту «Формування активної громадянської позиції молоді як засіб створення безпечного освітнього простору» можуть бути наступними:
1. Розвиток безпечного освітнього середовища в Україні.
2. Набуття педагогічними працівниками навичок створення безпечного освітнього простору та самостійного попередження або виявлення вже існуючі безпекові загрози учасникам освітнього процесу.
3. Активне громадянство та участь молоді у житті та розвитку громади.
4. Залучення молоді до дискусійних форумів і зустрічей з активними громадськими діячами.
5. Отримання своєчасної та достовірної інформації про можливі чи наявні випадки безпекових правопорушень.
6. Проведення комплексних безпекових уроків (практичні відпрацювання –умовні розміновування території, гасіння пожежі, евакуація, надання домедичної допомоги.
7. Взаємодія із групами цивільно-військового співробітництва для забезпечення практично-пізнавальних безпекових тренінгів для вчителів та школярів.
Ці результати мають позитивний і довготривалий вплив на учасників та суспільство в цілому, сприяючи розвиту безпечного освітнього середовища та сталому розвитку нашої країни, підвищують рівень гуманності та відповідальності громадянського суспільства.
Кількісні показники досягнення
Всього за період реалізації проєкту планується організувати та провести 9 суспільно значущих заходів з них: 1 всеукраїнська лекція, 3 всеукраїнських семінари практикуми та 1 всеукраїнський тренінг з підвищення кваліфікації педагогічних працівників, 2 всеукраїнських майстер-класи, 2 патріотичні фізкультурно-оздоровчі заходи (всього заплановано залучити 5000 учасників з усієї України), також в процесі реалізації розроблено освітню програму підвищення кваліфікації для педагогічних працівників «Безпека освітнього простору».
Соціальний ефект (зміни) та користь від реалізації проєкту ґрунтується на таких показниках:
1. Формування культури гуманності, добра та взаємодопомоги серед молоді.
2. Підвищення рівня безпечності освітнього закладу.
3. Зниження соціальної напруги, попередження насильства та дискримінації.
4. Активне громадянство та участь молоді у житті та розвитку громади.
Таким чином, запропонований проєкт сприяє не тільки розвитку безпечного освітнього середовища в Україні, а й підвищенню рівня громадянської активності молоді, що позитивно впливає учасників освітнього процесу, на їх фізичне та психічне здоров’я, сприяє зниженню соціальної напруги, попереджає насильство та дискримінацію у закладі освіти та у суспільстві загалом. Крім того, участь у проєкті дає можливість проявляти та розвивати лідерські та управлінські якості, тощо.
Якісні показники досягнення
Якісні показники проєкту можуть включати:
1. Підвищення рівня громадянської активності серед молоді через залучення її до діяльності закладу освіти, громади.
2. Залучення більшої кількості молодих людей до взаємодопомоги серед однокласників та членів громади.
3. Розвиток співпраці з іншими організаціями та установами, що сприяють розвитку безпечного освітнього середовища.
4. Підвищення усвідомлення молоддю власної ролі в житті громади та підтримці безпеки у своїй країні.
5. Оцінка та аналіз ефективності проєкту шляхом збору даних про зміни у свідомості та діяльності учасників проєкту.
Вплив проєкту на жінок і чоловіків
Проєкт «Формування активної громадянської позиції молоді як засіб створення безпечного освітнього простору» має значний вплив на розвиток суспільства, зокрема, на гендерну рівність.
Перш за все, проект спрямований на формування активної громадянської позиції у молоді, що означає стимулювання їхньої участі в різних сферах суспільного життя. Це сприяє розвитку самосвідомості, високих моральних і етичних стандартів, а також відповідальності перед суспільством. Саме через активну громадську позицію молоді можна досягти позитивних змін у соціумі, зокрема у сфері гендерної рівності.
Проєкт побудований на засадах гендерної рівності, тобто, недопущення будь-якої форми насильства, дискримінації та стереотипів у закладах освіти. Проект пропонує визначення та впровадження заходів, спрямованих на забезпечення безпеки всіх освітянських установ, а також на налагодження гендерної рівності усередині них.