«Голоси з виру війни»: збереження та трансляція досвіду українських воїнів 2014 -2024 років у російсько-українській війні
Опис проєкту
Пріоритетне завдання
Збільшення чисельності молоді, готової до виконання обов’язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України.
Формат проведення проєкту
Проєкт
Показати повний опис
Мета програми
- Зберегти та впорядкувати досвід українських солдат – учасників сучасної російсько-української війни; – забезпечити його поширення в молодіжному середовищі у вигляді серії «Усна історія російсько-української війни» та на спеціалізованому сайті; – адаптувати зібрані матеріали для просвітницької роботи. – формування стандартів та зміст-кейсів для творення військових музеїв, експозицій, виставок
Актуальність програми
Реалії життя України протягом 2014-2024 років поставили руба питання про те, що ж відбувається в країні. Попри серйозні успіхи українських засобів масової інформації, органів державної влади та освітніх установ значна частина суспільства продовжує залишатися у полоні російських міфів або ж є інертною. Після подій 2022 року, коли значна частина країни безпосередньо потрапила у окупаційний полон, з'явились нові виклики для національної єдності та державної цілісності. У молоді зароджуються питання: а чи вірним шляхом йде країна..? Із загрозою з боку країни-агресора бореться активна частина суспільства, у той час як інші громадяни живуть у власному світі, де війна існує лише екрані телевізора. Цей розрив є одним з найбільших викликів перед сучасною Україною. Кращими ліками від байдужості в тилу, є живий досвід безпосередніх учасників подій на прифронтових і безпосередньо фронтових територіях. Після 2022 року, нажаль з'явилось дуже багато нових обставин та інформації, яка свідчить і наголошує: якщо ми не виграємо битву за розум пересічного громадянина, за відчуття поваги та любові до держави у молоді, то невизначеність майбутнього нашої країни стає критичною. Збереження й трансляція цього дорогоцінного та гіркого досвіду сприятимуть консолідації українських громадян, формуванню почуття спільної мети та розумінню ціни боротьби за незалежність та існування країни в цілому. У першу чергу, це стосується молоді, від цінностей якої залежати майбутнє нашої країни.
Очікувані результати
Короткострокові
Збереження унікального досвіду учасників боротьби за незалежність України. Залучення до збирання та популяризації усних історій українських військових учнівської та студентської молоді з виховною метою. З метою створення дієвого каналу трансляції отриманих матеріалів, який буде гарною допомогою в процесі формування патріотичної та гуманістичної суспільної думки;
Показати повний опис
Довгострокові
Зміцнення безпеки українського інформаційного простору шляхом протидії російській та сепаратистській пропаганді. Видання трьох томів спогадів Створення пересувної експозиції Видання зміст-кейсів та методики творення музеїв, музейних експозицій
Показати повний опис
Кількісні показники досягнення
1) В рамках проекту буде упорядковано та видано спогади 171 ветерана АТО/ООС та спогади і актуальна інформація від бійців, які боронять країну з 24 лютого і до сьогодення. Створено фотокартини з 14 ветеранами – героями книг і 14 членами їх сімей. 2) Буде проведено заходи в рамках промокампанії, на яких ведучими будуть виступати ветерани російсько-української війни і бійці які приймають участь у бойових діях з початку повномасштабного вторгнення 2022 року: • Презентації книг (10 заходів): ветерани російсько-Української війни – 30 осіб, відвідувачі – 300 осіб. • Поп-ап виставки фотокартин з ветеранами російсько-Української війни та членами їх сімей (10 локацій): кількість ветеранів – ведучих заходів з відкриття виставок – 14 осіб;
Показати повний опис
Якісні показники досягнення
Кінцеві результати проекту будуть повністю задовольняти культурні потреби та інтереси дітей та молоді, як учасників проекту, так і охоплених проектом. Виникнуть умови, які сприятимуть розвитку і вихованню у них національно-патріотичних якостей, почуття гідності, національної приналежності, патріотизму, що передаються через книги, через приклади, майсер-класи з виготовлення національної символіки, через зустрічі з кращими представниками української нації: письменниками, воїнами, митцями, героями, які хочуть і вимагають надійних послідовників.
Показати повний опис
Учасники програми
Захід
«Голоси з виру війни»: збереження та трансляція досвіду українських воїнів 2014 -2024 років у російсько-Українській війні
Всього учасників (з них жінок)
150 (44) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
15 (5) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
24 (18) осіб
Завантажити ще
Цільова аудиторія програми
Молодь-волонтери. Працівники державних органів влади, органів місцевого самоврядування, що зайняті в процесі реалізації державної політики в галузі культури. Учасники бойових дій із складу різних родів військ, представники громадянського сектору, волонтерських організацій та організацій ветеранів АТО із числа представників національних меншин. Представники наукової спільноти та мистецьких кіл.
План реалізації програми
Етапи реалізації
Підготовчий
Завдання
Збір, фондування, транскрибування усних історій; Розробка та підтримка спеціалізованого веб-ресурсу для поширення досвіду учасників війни.
Опис заходів для здійснення етапу
В рамках проекту буде систематизовано спогади ветеранів за тематичними напрямками: Збройні сили України в російсько-українській війні, Нацгвардія і поліція в російсько-українській війні, Добровольці та знакові бої. Також видання міститимуть спогади волонтерів, представників релігійних організацій, представників етнокультурних меншин та місцевих мешканців, які пережили окупацію, і відповідно пропонуватимуть погляд на події та учасників відсічі і стримування збройної агресії російської федерації через призму сприйняття цивільних громадян, які знаходились безпосередньо в зоні військового конфлікту.
Строк реалізації етапу
05 квітня 2024 — 01 червня 2024
Відповідальний виконавець
Голова Білий Олег Юрійович
Етапи реалізації
Презентація та впровадження проекту
Завдання
Видання трьох томів спогадів Створення пересувної експозиції Видання зміст-кейсів та методики творення музеїв, музейних експозицій
Опис заходів для здійснення етапу
Створення можливості розвитку національно-патріотичних цінностей у дітей та молоді через промоцію ідей збереження історичної пам’яті, а саме: створення і видання циклу книг "Усна історія російсько-української війни 2014 – 2024 рр."; Створення методичних рекомендацій щодо історико-патріотичної бібліотечної експозиції "Про час, Батьківщину і нас", тощо.
Строк реалізації етапу
01 червня 2024 — 01 жовтня 2024
Відповідальний виконавець
Голова Білий Олег Юрійович
Етапи реалізації
Підбиття підсумків
Завдання
Організація публічного звіту за результатами проекту.
Опис заходів для здійснення етапу
Підготовка фінансового та творчого звіту про виконання проекту Інформування громадськості про результати проекту
Строк реалізації етапу
01 листопада 2024 — 30 листопада 2024
Відповідальний виконавець
Голова Білий Олег Юрійович
Завантажити ще
Способи інформування громадськості про хід та результати реалізації програми

Буде створено сторінку проєкту на сторінці організації у Facebook та проведено

промокампанію в соціальних мережах (зокрема буде розміщено 25 публікацій в

соціальних мережах Facebook та Instagram). Очікувана кількість переглядів публікацій в

соціальних мережах станом на 31.12.2024: 20000 переглядів. Зокрема буде поширена

фотогалерея «Мій захисник» в електронному вигляді (3 публікації, кількість переглядів:

3000).

Крім того,інформація про проект буде поширена через всеукраїнські ЗМІ Органів державної влади та ОМС: Запорізька облдержадміністрація/Запорізька область https://t.me/zoda_gov_ua (38565 підписників);

Пологівська РВА (1407 підписників) https://t.me/prwa_gov_ua; https://t.me/prwa_gov_ua/;

Мелітопольська РВА (116 підписників) https://t.me/; Біленьківська ТГ (1967 підписників)

https://t.me/Bilenke_TG_ZP; Малобілозерська ТГ (252 підписника) https://t.me/mb_gromada;

Мирненська ТГ (42 підписника) https://t.me/mirnenska; Комишуваська селищна рада

(1741 підписників) https://t.me/komish_gromada; Василівська ТГ (2762 підписників)

https://t.me/vasgromada; Долинська ТГ (1174 підписників) https://t.me/DOLYNSKAOTG;

Дніпрорудненська ТГ (383 підписників) https://t.me/dnrada; Новенська ТГ (97 підписників)

https://t.me/novenskatg; Софіївська ТГ (282 підписника) https://t.me/sofiivska_sr_vpo;

https://t.me/GROMADY_KD_Vod_B(412 підписників); «Вільна Кирилівка» (58 підписників)

https://t.me/kyrylivka_rada/5843; «Вільний Бердянськ» (30 підписників)

https://t.me/Ukraineaboveallelse; «Велика Білозерка – це Україна (433 підписників)

https://t.me/VB_is_Ukraine.

-Телеграмканали регіональних ЗМІ: МТМ (17204 підписників) https://t.me/zprz_news; 5

редакція Запоріжжя (17221 підписників) http://surl.li/ivwae; Радіо Свобода. Новини


Приазовʼя (98500 підписників) https://www.radiosvoboda.org/a/novyny-pryazovya-

ukrayinske-movlennya-v-okupatsiyi; Суспільне (35689 підписників)


https://t.me/suspilnezaporizhzhya; https://t.me/sichemo_zp; Усна історія війни (314

підписників) https://t.me/viyna_2014; Депкульт (151 підписників)

https://t.me/Depkylt_zdo/2168, https://t.me/Depkylt_zdo

- Національні веб сайти «Новий час», «Обозреватель», УНІАН, Укрінформ (аудиторія до

5 мільйонів), національні телеканали ICTV, Новий, 1+1, 5 канал (аудиторія до 10

мільйонів)

- Міжнародні ЗМІ. Медіа Балтійських країн – фінські газети Iltalehti та Helsingin Sanomat

(до 5 мільйонів переглядів на місяць), латвійські, литовські та естонські телеканали та

вебсайти (аудиторія до 2 мільйонів), шведська газета Autonbladet, французькі – Le

Monde, Le Figaro, німецькі телеканали RTL та ZDF (загальна аудиторія до 50 мільйонів).

Частота інформування: 2-3 публікації на місяць

Перспективи подальшого використання результатів виконання програми після завершення періоду фінансової підтримки за рахунок бюджетних коштів, можливі джерела фінансування та/або план використання організацією результатів реалізації програми
Проєкт сприятиме формуванню колективної пам’яті про захисників України та порозумінню між цивільними громадянами і ветеранами російсько-Українскої війни завдяки тому, що проект не лише фіксує події, але й відкриває читачам особисту мотивацію ветеранів, їх емоції та пережитий досвід. Ми вважаємо, що завдяки цьому збільшиться кількість громадян, які позитивно ставляться до ветеранів. У свою чергу, культурні заходи в рамках промокампанії будуть залучати ветеранів в якості ведучих для налагодження діалогу і сприятимуть більшій відкритості ветеранів широкій громадськості, адже наразі 73% з них не вірять, що їх здатні зрозуміти люди, які ніколи не були на війні. Позитивний досвід участі в культурних заходах сприятиме зміні такого ставлення і зрештою реінтеграції та ресоціалізації ветеранів.
Документи проекту
Простір електронних конкурсів працює в режимі дослідної експлуатації
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Завантажити
Доступний тільки з Windows 10
Доступно для
  • Windows
6.5%
людей використовує
цей браузер
Apple Safari
Завантажити
Доступний тільки з macOS
Доступно для
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux