«Голоси з виру війни»: збереження та трансляція досвіду українських воїнів 2014 -2021 років
Опис проєкту
Формат проведення проєкту
Проєкт
Показати повний опис
Мета програми
– зберегти та впорядкувати досвід українських солдат – учасників сучасної російсько-української війни; – забезпечити його поширення в молодіжному середовищі у вигляді серії «Усна історія російсько-української війни» та на спеціалізованому сайті; – адаптувати зібрані матеріали для просвітницької роботи. – формування стандартів та зміст-кейсів для творення військових музеїв, експозицій, виставок
Актуальність програми
Реалії життя України протягом 2014-2021 років поставили руба питання про те, що ж відбувається в країні. Попри серйозні успіхи українських засобів масової інформації, органів державної влади та освітніх установ значна частина суспільства продовжує залишатися у полоні російських міфів або ж є інертною. Із загрозою з боку терористів «ДНР»/«ЛНР» та російських військ бореться активна частина суспільства, у той час як інші громадяни живуть у власному світі, де війна існує лише екрані телевізора. Цей розрив є одним з найбільших викликів перед сучасною Україною. Кращою панацеєю від байдужості є живий досвід безпосередніх учасників подій на Сході України. Його збереження й трансляція сприятимуть консолідації українських громадян, формуванню почуття спільної мети та розумінню ціни боротьби за незалежність. У першу чергу, це стосується молоді, від цінностей якої залежати майбутнє нашої країни.
Очікувані результати проєкту
Короткострокові
збереження унікального досвіду учасників боротьби за незалежність України залучення до збирання та популяризації усних історій українських військових учнівської та студентської молоді з виховною метою створення дієвого каналу трансляції отриманих матеріалів з метою формування патріотичної та гуманістичної суспільної думки;
Показати повний опис
Довгострокові
зміцнення безпеки українського інформаційного простору шляхом протидії російській та сепаратистській пропаганді. Видання трьох томів спогадів Створення пересувної експозиції Видання зміст-кейсів та методики творення музеїв, музейних експозицій
Показати повний опис
Кількісні показники досягнення
1) В рамках проєкту буде упорядковано та видано спогади 171 ветерана АТО/ООС та створено фотокартини з 14 ветеранами – героями книг і 14 членами їх сімей. 2) Буде проведено заходи в рамках промокампанії, на яких ведучими будуть виступати ветерани АТО(ООС): • Презентації книг (10 заходів): ветерани АТО/ООС – 30 осіб, відвідувачі – 300 осіб. • Поп-ап виставки фотокартин з ветеранами АТО/ООС та членами їх сімей (10 локацій): кількість ветеранів – ведучих заходів з відкриття виставок – 14 осіб;
Показати повний опис
Якісні показники досягнення
Кінцеві результати проєкту будуть повністю задовольняти культурні потреби та інтереси дітей та молоді, як учасників проекту, так і охоплених проектом. Бо сприятимить розвитку і вихованню у них національно-патріотичних якостей, почуття гідності, національної приналежності, патріотизму, що передаються через книги, через приклади, майсер-класи з виготовлення національної символіки, через зустрічі з кращими представниками української нації: письменниками, воїнами, митцями, героями.
Показати повний опис
Учасники програми
Захід
«Голоси з виру війни»: збереження та трансляція досвіду українських воїнів 2014 -2021 років
Всього учасників (з них жінок)
150 (44) осіб
Всього учасників осіб з інвалідністю (з них жінок)
15 (5) осіб
Всього учасників тимчасово переміщених осіб (з них жінок)
24 (18) осіб
Завантажити ще
Цільова аудиторія програми
Молодь Працівники державних органів влади, органів місцевого самоврядування, що зайняті в процесі реалізації державної політики в галузі культури Представники громадянського сектору, волонтерських організацій та організацій ветеранів АТО із числа представників національних меншин Представники наукової спільноти та мистецьких кіл
План реалізації програми
Етапи реалізації
Підготовчий
Завдання
• збір, фондування, транскрибування усних історій; • розробка та підтримка спеціалізованого веб-ресурсу для поширення досвіду учасників війни.
Опис заходів для здійснення етапу
В рамках проєкту буде систематизовано спогади ветеранів за тематичними напрямками: Збройні сили України в АТО (ООС), Нацгвардія і поліція в АТО (ООС), Добровольці та знакові бої. Також видання міститимуть спогади волонтерів, представників релігійних організацій, представників етнокультурних меншин та місцевих мешканців, які пережили окупацію, і відповідно пропонуватимуть погляд на події та учасників відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях через призму сприйняття цивільних громадян, які знаходились безпосередньо в зоні військового конфлікту.
Строк реалізації етапу
05 квітня 2022 — 01 червня 2022
Відповідальний виконавець
Білий Олег Юрійович
Етапи реалізації
Презентація та впровадження проекту
Завдання
• Видання трьох томів спогадів • Створення пересувної експозиції • Видання зміст-кейсів та методики творення музеїв, музейних експозицій
Опис заходів для здійснення етапу
Створення можливості розвитку національно-патріотичних цінностей у дітей та молоді через промоцію ідей збереження історичної пам’яті, а саме: створення і видання циклу книг "Усна історія російсько-української війни 2014 – 2021 рр."; Створення методичних рекомендацый щодо історико-патріотичної бібліотечної експозиції "Про час, Батьківщину і нас", тощо.
Строк реалізації етапу
01 червня 2022 — 01 жовтня 2022
Відповідальний виконавець
Білий Олег Юрійович
Етапи реалізації
Підбиття підсумків
Завдання
Організація публічного звіту за результатами проєкту.
Опис заходів для здійснення етапу
Підготовка фінансового та творчого звіту про виконання проекту Інформування громадськості про результати проекту
Строк реалізації етапу
01 листопада 2022 — 30 листопада 2022
Відповідальний виконавець
Білий Олег Юрійович
Завантажити ще
Способи інформування громадськості про хід та результати реалізації програми

Буде створено сторінку проєкту на сторінці організації у Facebook та проведено промокампанію в соціальних мережах (зокрема буде розміщено 25 публікацій в соціальних мережах Facebook та Instagram). Очікувана кількість переглядів публікацій в соціальних мережах станом на 31.12.2022: 20000 переглядів. Зокрема буде поширена фотогалерея «Мій захисник» в електронному вигляді (3 публікації, кількість переглядів: 3000). Послуги з таргетованої реклами надасть маркетингова компанія (розробка медіаплану, налаштування і ведення таргетованої реклами у Facebook, підготовка і розміщення 10 постів). Додатково до 10 постів, які розмістить маркетингове агентство, PR-менеджер і асистент PR-менеджера проєкту розмістять 15 публікацій в соціальних мережах та на сторінці «Усна історія російсько-української війни». Крім того, інформація про проєкт буде поширена через всеукраїнські ЗМІ. 

Перспективи подальшого використання результатів виконання програми після завершення періоду фінансової підтримки за рахунок бюджетних коштів, можливі джерела фінансування та/або план використання організацією результатів реалізації програми
Проєкт сприятиме формуванню колективної пам’яті про захисників України та порозумінню між цивільними громадянами і ветеранами АТО/ООС завдяки тому, що проект не лише фіксують події, але й відкривають читачам особисту мотивацію ветеранів, їх емоції та пережитий досвід. Ми вважаємо, що завдяки цьому збільшиться кількість громадян, які позитивно ставляться до ветеранів. У свою чергу, культурні заходи в рамках промокампанії будуть залучати ветеранів в якості ведучих для налагодження діалогу і сприятимуть більшій відкритості ветеранів широкій громадськості, адже наразі 73% з них не вірять, що їх здатні зрозуміти люди, які ніколи не були на війні. Позитивний досвід участі в культурних заходах сприятиме зміні такого ставлення і зрештою реінтеграції та ресоціалізації ветеранів.
Документи проекту
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Завантажити
Доступний тільки з Windows 10
Доступно для
  • Windows
6.5%
людей використовує
цей браузер
Apple Safari
Завантажити
Доступний тільки з macOS
Доступно для
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux